تولد اولین فرزند به روش لنفوسیت درمانی در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل


ساعت: 17:06
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920484

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: با کمک لنفوسیت درمانی زوجی اهل شهرستان گرمی پس از 21 سال صاحب فرزند شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران اوچی اردبیلی رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما در خصوص تولد اولین نوزاد از طریق لنفوسیت تراپی در مرکز درمان ناباروری قفقاز گفت: با کمک این روش درمانی زوجی از شهرستان گرمی پس از 21 سال صاحب فرزند شد.

وی افزود: به منظور افزایش شانس بارداری، متخصصان مرکز درمان ناباروری قفقاز روش لنفوسیت تراپی را بر روی یکی از مراجعین بالای 39 سال این مرکز که سابقه 23 سقط مکرر دارد، آغاز کردند. در طول 21 سال ازدواج خوشبختانه اولین نوزاد این روشه کاملا سالم در این مرکز به دنیا آمد.

اوچی این امر را برای اولین بار در استان موفقیت آمیز خواند و ادامه داد: این روش درمانی شانس بارداری را در بیمارانی که با شکست های پی در پی مواجه شده اند افزایش می دهد.

وی گفت: در 10 سال فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کافکاز، درمان بیش از 2700 خانواده موفقیت آمیز بوده و به این ترتیب امید به زندگی به این خانواده ها بازگشته است.

اوچی اردبیلی ادامه داد: از دو سال گذشته در مرکز ناباروری قفقاز با مکان یابی تکنیک های نوین درمان ناباروری با روش هایی مانند prp تخمدان، رحم، لنفوسیت تراپی و …. .

لنفوسیت درمانی یا ایمن سازی لکوسیت پدری برای بیمارانی که به دلیل شباهت HLA پدری و مادری توانایی تولید Ab مسدود کننده را دارند مناسب تر است. و یا APCA نداشته باشند استفاده می شود و میزان موفقیت آن حدود 30 تا 70 درصد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید