تولید پایدار نتیجه رونق کشاورزی متعارف است/ لزوم توجه ویژه به گندم به عنوان یک کالای استراتژیک

ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800203

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نه تنها در زمینه تولیدات گیاهی، بلکه در بحث دامپروری نیز اگر انتظار داریم تولید پایدار داشته باشیم، کشاورزی پیمانی باید جزو اولویت های ما باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ عطاءاله ابراهیمی رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در اردوی امنیت غذایی گفت: کشت قراردادی محدود به یک یا دو محصول نیست و این ظرفیت را در بخش های مختلف دارد که بحث کشت قراردادی را گسترده تر کرده است.

وی گفت: نه تنها در حوزه تولیدات گیاهی، بلکه در بحث دامپروری نیز اگر انتظار داریم تولید پایدار داشته باشیم، کشاورزی قراردادی باید جزو اولویت های ما باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه میانگین تولید گندم استان در حوزه آبیاری چهار تن و در حوزه بارانی حدود یک تن است، یادآور شد: این رقم نسبتاً پایین است و پیش بینی می شود در قالب کشاورزی متعارف بتوانیم بهره وری را در بخش آبیاری افزایش دهیم. بخش کشاورزی و مواد خام مورد استفاده ما می توانیم کمیت و کیفیت تولید را به نحو مطلوب ارتقا دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه حدود 2.6 میلیارد دلار برای واردات گندم هزینه می شود. باید برای گندم به عنوان یک کالای استراتژیک که اقتدار و امنیت غذایی و همچنین اقتدار کشور را تامین می کند، سرمایه گذاری ویژه ای انجام شود. “

وی با بیان اینکه هدف اصلی فرآیند کشت قراردادی کمک به کشاورز در تامین مواد اولیه، کشت و برداشت است، افزود: اگر بخواهیم مقدار قابل توجهی گندم به ویژه در شرایط تحریم داشته باشیم باید برنامه ریزی دقیق قراردادی کشاورزی داشته باشیم. در کشاورزی. «قرارداد ما نباید دیدگاه خود را به یک قرارداد روی کاغذ محدود کنیم.

ابراهیمی یادآور شد: همه ما موظف هستیم در توسعه کشاورزی پیمانی تلاش کنیم، باید از ظرفیت های موجود در استان به نحو مطلوب استفاده کنیم، 11 کارخانه آرد در این استان پتانسیل خوبی دارند که می توان از آنها استفاده کرد و این شکل از کشاورزی را توسعه داد. “.

وی ادامه داد: نباید منتظر تکلیف برای ورود به بحث کشاورزی پیمانی باشیم، باید در این زمینه گام های جدی برداریم و شرکت نگهداری، تعاون روستایی، غله، بیمه و سایر مراکز مرتبط وارد و کنار هم باشیم. وی افزود: ما همراه با بخش خصوصی و کارخانه ها رقم قابل توجهی را برای این استان رقم خواهیم زد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید