تولید 40 درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907541

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو بیان کرد؛

روح الله مزینانی از تولید 40 درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، روح اله مزینانی امروز (19 آبان) در حاشیه نمایشگاه توانمندی های تولیدی شرکت های تجهیزات پزشکی کشور در کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 40 درصد تجهیزات پزشکی موجود و در حال استفاده در کشور ساخت داخل است. و با توجه به اینکه اگر این تجهیزات از خارج از کشور تهیه شود، نرخ ارز بالایی دارند، تجهیزات وارداتی از ارزش بالایی برخوردار هستند.

مدیرکل تجهیزات و نیازهای پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در 500 مورد تجهیزات پزشکی به خودکفایی رسیده ایم افزود: در حال حاضر شاهد تولید 1800 قلم تجهیزات پزشکی در کشور هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت های ما روی 900 محصول تقریبا ارز بالایی کار می کنند تا بتوانیم این محصولات را در داخل تولید کنیم.

مزینانی از فعالیت دو هزار سازنده و سه هزار توزیع کننده تجهیزات پزشکی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو شرکت در مرحله بالینی و در مراحل اخذ مجوز تولید «سی تی اسکن» هستند.

وی گفت: در اپیدمی کروناویروس جدید، با وجود اینکه در بسیاری از کشورها مشکلاتی وجود داشت، به دلیل تولید داخلی، در حوزه تشخیص و درمان مشکل چندانی نداشتیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید