تکمیل مسیر گذر چری به هزار میلیارد تن نیاز دارد


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812434

حسینعلی مقسودی گفت: طی چند سال اخیر به دلیل تورم، هزینه های راهسازی افزایش یافته است. ما تخمین می زنیم که حدود 1 تریلیون تن اعتبار برای تکمیل گذرگاه گیلاس مورد نیاز است که بدست آوردن آن از منابع دولتی دشوار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی مقسودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی گفت: گردنه چری در مسیر شهرکرد_بضافت_مسجد سلیمان قرار دارد که بسیار مرتفع است.
وی افزود: گردنه گیلاس پوشیده از برف است که به دلیل پیچ های زیاد مشکلات زیادی را ایجاد می کند، به همین دلیل مقرر شد مسیر تردد جدیدی طراحی شود که نیاز به احداث چندین تونل به طول 4 کیلومتر در این محور تونل بود. ارتفاع آن 3300 متر است که انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد برای احداث تونل در این مسیر از سال 94 انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا سال گذشته حدود 300 متر از تونل در گردنه چری حفر شد و امسال با حفاری 700 متر دیگر، یک متر از 3300 متر تونل حفر شده است
مقسودی گفت: به دنبال یک پیمانکار جدید برای حفر 2300 متر دیگر از تونل هستیم. هماهنگی های لازم انجام شده و روند پروژه از سال گذشته مطلوب بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر به دلیل تورم، هزینه های راهسازی افزایش یافته است، برآورد می کنیم برای تکمیل گردنه گیلاس حدود یک میلیارد میلیارد تن اعتبار نیاز باشد که تامین آن از منابع دولتی سخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: به دنبال راه‌هایی برای تامین اعتبار این پروژه که برای استان و منطقه بسیار حائز اهمیت است، از راه‌های دیگر هستیم تا بتوانیم این پروژه را از منابع دیگر تکمیل کنیم. “


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید