تک فرزند بودن در جامعه یک نقطه ضعف/نیاز به حمایت همه جانبه از خانواده ها است


ساعت: 19:29
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908757

ولی پور داشتن یک یا دو فرزند را از آسیب های جامعه عنوان کرد و گفت: برای جبران کاهش جمعیت نیاز به حمایت همه جانبه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، فریبا ولی پور عصر امروز در نشست جمعیت که در استان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه یک فرزند و دو فرزند در کشور پذیرش می شود و گاهی برخی خانواده ها یک فرزند را جزء طبقه اجتماعی می دانند.

وی افزود: اگر وضعیت رشد جمعیت اینگونه باشد، در کمتر از سه سال دیگر به ازای هر هشت سالمند یک جوان وجود دارد و من با جامعه سالمندی مواجه هستم که نیازمند گفتمان سازی در جامعه است که داشتن یک فرزند و دو فرزند یک نقطه ضعف

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: بعد از این سخنرانی باید حمایت های لازم انجام شود، حمایت همه جانبه نیاز است، البته گاهی برخی شرایط اقتصادی را بهانه می کنند اما این دلیل اصلی نیست. زیرا در حال حاضر بیشترین رشد زاد و ولد مربوط به آن در استان سیستان و بلوچستان است و در استان‌هایی که بالاترین رفاه اجتماعی را دارند، به مشکل چندقلو ارتباطی ندارند.

ولی پور گفت: تنها فرصتی که برای جبران کاهش جمعیت داریم هفت سال است زیرا حدود 18 میلیون نفر متولد دهه 60 هستند و چندین سال زمان باروری دارند که این امر نیازمند تشویق، حمایت و حمایت از افزایش جمعیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید