ثبت 92 شرکت دانش بنیان در مازندران/دانشگاه ها با رویکرد مشارکتی


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892651

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد:

علی باقری از ثبت 92 شرکت دانش بنیان در مازندران خبر داد و گفت: تا پایان امسال با تاکید استاندار باید به 200 شرکت برسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، علی باقری شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مرکز شتابدهی فناوری بازار کوروش (سایکو) در آمل اظهار داشت: وزارت تعاون در سه سال اخیر تلاش می کند به جایگاه واقعی خود برسد و در برنامه پنج ساله، چهارم، پنجم و ششم بر توسعه تاکید شد و در سیاست های اصل 44 بر بخش های دولتی بر تعاونی ها تاکید شد، اما عملا این اتفاق نیفتاده است.

وی اظهار داشت: فصل جدیدی در دولت جدید برای توسعه بخش تعاون در کشور و بخشداری گشوده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: اتاق فکر تعاون همراه با تئوری و عمل مهارت محور در دانشگاه ها در حال ایجاد است و همه دانشگاه های استان را به سمت تعاون محوری سوق می دهیم تا با کمک اساتید و روسای دانشگاه ها و تاکید استاندار، ایجاد ستادهای تعاونی را در دستور کار قرار داد.

وی از راه اندازی مرکز اشتغال و کارآفرینی در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی با مشارکت دستگاه های صمت، میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل تعاون، جهاد کشاورزی و دستگاه های اجرایی اشتغال زایی خبر داد و اظهار داشت: با محوریت شعار سال تولید و بنیان‌گذاری دانش با دبیرخانه اداره کل دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران و دانشگاه صنعتی مازندران همکاری و بررسی مشکلات کارآفرینی و حرفه‌ای است.

باقری خاطرنشان کرد: مبانی ایجاد شده در بحث اشتغال زایی با ابلاغ برنامه های استانداری برای ایجاد 53 هزار شغل در مازندران و برای ایجاد این تعداد شغل لازم است دستگاه های اجرایی متولی اشتغال با در نظر گرفتن شرایط وارد شوند. تامین منابع اعتباری توسط بانک های عامل که توزیع کننده هستند.

وی به ثبت 92 شرکت دانش بنیان در مازندران اشاره کرد و افزود: تا پایان سال با تاکید استاندار باید به 200 شرکت برسیم که از این تعداد 24 شرکت تعاونی هستند. برخی از آنها فعال و برخی غیر فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از سه طرح مهم در هفته دولت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این طرح ها به اشتغال و توسعه اشتغال در استان کمک می کند مرکز تسریع اشتغال و کارآفرینی در این شهرستان است. آمل نمونه است و تلاش هایی برای آماده سازی در حال انجام است و ذهن نوجوانان و جوانان را برای ایجاد اشتغال از طریق آموزش ایجاد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید