جامعه آماده ظهور جز با پیشرفت بر اساس قرآن محقق نمی شود/ رشته انشاء قرآنی در مسابقات کشوری راه اندازی شود.


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891405

مدیر کل اوقاف استان قم گفت: جامعه جز با پیشرفت بر اساس کلام وحی و اندیشه های قرآنی آماده ظهور نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فردا قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری عصر شنبه در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در سالن همایش های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی (ع) برگزار شد، گفت: در سنین پایین موفق باشید با قرآن همراه باشید، این از نعمت های خداوند است.

وی افزود: از داوران این دوره از مسابقات تشکر می کنم که با اخلاق، دقت و توجه به مقررات کار خود را انجام دادند و باید گفت وزنه اصلی مسابقه بر دوش آنها بود هرچند دیگران. عوامل نیز شبانه روزی کار می کردند.

مدیرکل کمک ها و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اگر می خواهیم زندگی ایمن و شاد داشته باشیم باید به قرآن رجوع کنیم، گفت: کسانی که در زندگی سرگردان و سردرگم هستند، قرآن را فراموش کرده اند. که از سرگردانی رها شوند، باید به دامان قرآن بازگردند.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن نقطه امید همه فعالان این عرصه است، اما نباید به اتفاقات گذشته بسنده کنیم و دوباره به همان شیوه عمل کنیم، بلکه باید به گونه ای نوآور و شکوفا باشیم که توسط با ساختن جامعه قرآنی، مبنای ظهور خواهیم بود.

اسکندری تصریح کرد: جامعه جز با پیشرفت بر اساس کلام وحی و اندیشه های قرآن آماده ظهور نخواهد بود.

مدیرکل کمک های خیریه و امور خیریه استان قم برگزاری مسابقه در حوزه معارف و تفسیر و توجه به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن را اقدام بسیار مناسبی دانست و گفت: ما این موضوع را به فال نیک بگیریم، اما باید به سمتی برویم که تسلیم هیچ فکری نشویم و اندیشه قرآنی خود را پیشاپیش به جهانیان نشان دهیم.

وی در قسمت پایانی سخنان خود پیشنهاداتی را برای رسیدن به این هدف ارائه کرد و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می توانیم رشته ای به نام مقاله نویسی قرآنی را راه اندازی کنیم تا علاوه بر قاریان و حافظان برجسته، قاریان برجسته ای نیز داشته باشیم. نویسندگان و دانشمندان . همچنین می توان به بهترین طرح هایی که قرآن را در زندگی جامعه پیاده می کند جوایزی اهدا کرد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید