جای این دو ستاره در استقلال خالی است

جای این دو ستاره در استقلال خالی است

رکورد کمترین گل و کسب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ باعث شد استقلال در لیگ بیست و یکم مقابل حریفان شکست نخورد و آبی ها بهترین آمار را از خط دفاعی تاریخ لیگ برتر تا به اینجا به جا بگذارند.

شاگردان فرهاد مجیدی با تشکیل ساختار دفاعی خوب و مستحکمی در فاز دفاعی خوب و موثری ظاهر شدند و توانستند در مقابل حریفان به دستاورد بزرگی دست یابند. خط پدافندی با جدا شدن دو ستون اصلی خود یعنی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دچار زلزله مهیبی شد که البته توانست در مقابل آن مقاومت کند.

حضور سیاوش یزدانی و حسین مرادمند و پیوستن آنها به ملوان تحول بزرگی در خط دفاعی استقلال ایجاد کرد که البته در چهار هفته ای که آبی ها بدون دو مدافع به میدان رفتند توانستند قدرت خود را در این فصل حفظ کنند.

با وجود ثبت تعداد گل خورده در 4 دیدار بدون یزدانی و مرادمند، مطمئنا بزرگترین دغدغه کارکنان استقلال و هواداران این تیم بازگشت به این خط دفاعی است. واقعیت این است که شاگردان فرهاد مجیدی در رویارویی با حریف سرسختی به نام گل گهر ضعف هایی از خود نشان دادند و در مقابل نساجی نیز موقعیت های متعددی به حریف دادند و حتی به دروازه این تیم نزدیک شدند تا در دقیقه 95 بازی مقابل فجرسپاسی بازگشایی شود.

البته با آمدن رافائل سیلوا این نگرانی کمی کمرنگ شد. مدافع برزیلی در نبرد با صنعت نفت عملکرد خوب و درخشانی داشت و امروز امید آبی ها به ارائه این مدافع بالا و با تجربه است.

به هر حال در دربی 98 و در آخرین شهر قرن بی شک جای سیاوش یزدانی و حسین مرادمند بیش از هر بازیکن دیگری خالی است. استقلالی ها با هدایت عناصر دفاعی امیدوارند با ارائه نمایشی خوب و مطلوب، عیدی خوبی به دو بازیکن تقسیم شده بدهند و سربازان خود را به تیم بدهند. ما هنوز باید ببینیم که آنها امروز در زمین چه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید