جای خالی بسیاری از رشته های هنری در یزد / دستاوردهای علمی امروز کشور قبل از انقلاب غیرقابل تصور بود

ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804487

سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به خالی بودن جای خالی بسیاری از رشته های هنری در یزد گفت: پیشرفت علمی امروز کشور قبل از انقلاب غیرقابل تصور بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، عباس کلانتری خلیل آباد سرپرست دانشگاه یزد ظهر امروز در نشست خبری در تالار اندیشه با بیان اینکه رسانه یکی از مهمترین ارکان تقویت هر دولتی است، اظهار داشت: در این راستا رسانه ها یکی از ارکان تقویت هر دولتی هستند. باید پیوسته باشد تا بتوان به سوالات و مشکلات مختلف پاسخ داد.

قبل از انقلاب فقط یک دانشگاه در یزد داشتیم

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه آموزش و پرورش و علم حرفی برای گفتن نداشتیم. مثلاً در یزد فقط یک دارالمعلمین وجود داشت، اما بعد از انقلاب اسلامی، دانشگاه یزد و دانشگاه علوم پزشکی توسط آیت‌الله صدوقی تأسیس شد.»

رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه در استان یزد 75 هزار دانشجو داریم، افزود: این آمار رتبه بسیار خوبی را در استان یزد به سرانه می دهد.

کلانتری به سطح علمی بسیار پایین جمعیت جهان اسلامی ایران قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی با وجود تحریم های سرکوبگرانه، شاهد پیشرفت علمی و جایگاه خوب کشور در جهان بوده ایم. “

وی با اشاره به جایگاه خوب دانشگاه یزد در کشور افزود: رتبه دانشگاه یزد در بین دانشگاه های آموزش عمومی رتبه هشتم کشور را دارد.

سرپرست دانشگاه یزد ادامه داد: برنامه های پژوهشی، علمی و فناوری باید در دانشگاه یزد ترویج شود و بتوانیم جایگاه بهتری در کشور کسب کنیم.

کلانتری اذعان داشت: پیوند جامعه با صنعت و فناوری باید تشویق و تقویت شود چرا که این یکی از برنامه های اصلی دانشگاه یزد در دوره مدیریت جدید خواهد بود.

وی گفت: ما نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت نخواهیم ماند و در کنار همه برنامه ها یک اپلیکیشن فرهنگی نیز خواهیم داشت. وی ادامه داد: ارتقای کیفیت آموزشی با جذب دانشجویان نخبه، بهترین دانشجویان ما در دانشگاه های سایر استان ها تحصیل می کنند و یکی از برنامه های ما جذب این دانشجویان برای سفر به استان یزد است.

راه اندازی دوره های جدید و میان رشته ای در دانشگاه یزد

سرپرست دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: برای ارتقای کیفیت آموزشی نیاز به ارزیابی منظم اساتید دانشگاه داریم.

کلانتری با تاکید بر اینکه نیازمند راه اندازی رشته های جدید و میان رشته ای در دانشگاه یزد و سایر دانشگاه ها هستیم، ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزد یک استان توریستی است، متاسفانه بسیاری از رشته های هنری یزد در دوره جدید خالی است و ما به دنبال دانشگاه هستیم. برای راه اندازی. “اینها رشته ها هستند.

وی حمایت عادلانه از برنامه های فرهنگی تشکل ها را از مهمترین برنامه های دانشگاه یزد دانست و افزود: استفاده از مشاوران دینی در دانشگاه، راه اندازی انجمن های علمی بین رشته ای، حمایت از فضای نقد علمی در دانشگاه، ایجاد ارتباط موثر با صنعت و جامعه و راه اندازی خوابگاه متاهل در دانشگاه از برنامه های اصلی دانشگاه یزد خواهد بود.

سرپرست دانشگاه یزد گفت: برخی از پروژه های عمرانی دانشگاه یزد سه دهه است که بلاتکلیف مانده است که با وام های قرض الحسنه ای که از سفر رئیس جمهور به دانشگاه اعطا می شود به سرانجام خواهیم رسید.

پیشرفت های چشمگیر علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه تحریم های سرکوبگرانه اکثر مشکلات کشور را دانشجویان حل کرده است، گفت: جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است که قبل از انقلاب حتی فکرش را هم نمی کردیم.

سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 هزار و 750 دانشجو در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستند که کمتر از 5 درصد آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، گفت: 650 دانشجوی بین المللی در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستند که بیشتر آنها را دانشجویان همسایه.کشورها تشکیل می دهند.

کلانتری در خصوص تحصیل حضوری یا نیمه حضوری در دانشگاه یزد گفت: امتحانات تا زمانی که وضعیت یزد نارنجی شد وجود داشت و باز هم اگر شرایط زرد و نارنجی نباشد کلاس ها و امتحانات با رعایت کامل رعایت می شود. پروتکل ها

وی با بیان اینکه کلاس های کارشناسی ارشد و دکتری از ابتدای این ترم به صورت شخصی برگزار می شود، اذعان داشت: کلاس ها را طبق روال ستاد ملی تاج برگزار می کنیم.

امتحانات ترم بعدی دانشگاه یزد قطعا حضوری است

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم ترم آینده در دانشگاه یزد به مدت چند هفته کلاس های کارشناسی را به صورت حضوری برگزار کنیم و امتحانات از دو هفته به چهار هفته افزایش یابد تا دانشجویان دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید