جزئیات ارسال گزارش محرمانه به رئیس

حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان درباره آخرین اخبار در خصوص پیگیری پرونده نقل و انتقال خودرو اجاره ای گفت: در پی دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به موضوع، بلافاصله با وزارت ایمنی و خودروسازان مکاتبه کردیم و درخواست کردیم. آنها در مورد توضیح در این زمینه.

وی افزود: پس از بررسی دقیق میزان ایراد و تایید تخلف، در گام نخست از ادامه واگذاری خودروهای درخواستی به افرادی که خارج از تشریفات فروش خودرو بوده اند در قالب تفاهم نامه جلوگیری کرده ایم. از درک و مانند آن.

بازرس ویژه رئیس جمهور درباره متخلفان این پرونده توضیح داد: در گزارشی محرمانه متخلفان را به رئیس جمهور معرفی کردیم و همزمان مدیرعامل ایران خودرو نیز در این زمینه برکنار شد. البته در گذشته نیز این شرکت سعی می کرد تعدادی SUV (هایما S8 وارداتی CKD) را قبل از فروش عمومی و با رانت قابل توجهی به مدیران خود پاس کند که با رسیدن به موقع بازرسی ویژه رد شد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان افزود: پس از اخطار دستگاه های متخلف، مجدداً به خودروسازان نیز بر اساس ابلاغیه و دستور رئیس جمهور محترم اسفند 1400 ابلاغ شد که تحت هیچ شرایطی حق واگذاری خودرو به مدیران و کارکنان را ندارند. قوه مجریه در سه قوه و یا غیره بر خلاف روال عادی، اشخاص حقیقی یا حقوقی به مردم فروش ندارند و از وزیر صمت وقت نیز خواسته شد تفاهم نامه خودروسازان با دستگاه های اجرایی را متوقف کند. نظارت مضاعف و جدی تری داشته باشیم تا شاهد تکرار این مشکل و تا زمانی که شرایط تحویل خودرو فراهم نشود. اگر اینطور باشد و نیازهای مردم برآورده نشود، این الزام قانونی پابرجاست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اقدامات انجام شده، هیچ خودرویی بدون رعایت الزامات قانونی به فروش نرسد و در صورت دریافت مجدد گزارش تخلف، با اطلاع از تخلفات، قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد، در نتیجه قبلا رئیس جمهور دستور توبیخ تعدادی از مدیران و آزادی تعدادی از آنها را صادر کرد.

بازرس ویژه رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر و شبهه یکی از نمایندگان در خصوص عرضه جیپ های فلان خودروساز به نمایندگان مردم قبل از استیضاح، ترکیب کابینه دولت سیزدهم بین دو کشور منعقد شد. یک شرکت شبه کاغذی غیر مرتبط (رادین مبین غرب) و این خودروساز.

وی خاطرنشان کرد: طبق اسناد دریافتی، با کار یکی از کارمندان وقت مجلس، بیش از صد دستگاه خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی و اساسا به تعدادی از آنها تحویل داده شد. معرفی و دلالی شرکت جعلی فوق الذکر و این اقدام تا اواسط سال 1401 ادامه داشت. طبق استعلام، وزیر وقت از وقوع یا گستردگی آن اطلاعی نداشت و ظاهراً برخی از موارد نمایندگان نیز از آن بی اطلاع بودند.

دیدگاهتان را بنویسید