جزئیات برای تسهیل شرایط نظام ملی مسکن بیشترین تقاضا را در تهران دارد

ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791600

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به تشریح جزئیات اجرایی و موفقیت آمیز طرح ملی مسکن در سراسر کشور پرداخت و بر لزوم کمک استانداران برای حل مشکلات احتمالی کاربری اراضی در برخی استان ها تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به تشریح جزئیات اجرا و موفقیت نهضت ملی مسکن پرداخت.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه یکی از وظایف استانداران به عنوان رئیس شورای مسکن استان تامین زمین است، گفت: استانداران از طرح و تصمیمات برای حل مشکلات زمین در استان حمایت می کنند. با تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، این امید وجود دارد که در برخی از استان ها که مشکلات اجرایی وجود دارد، این موضوع مورد توجه قرار گیرد و موانعی بر سر راه حرکت ملی و مسکن حل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است سامانه ثبت نام متقاضیان مسکن در همه شهرها باز شود.

محمودزاده همچنین درباره تسهیل شرایط ثبت نام طرح ملی مسکن توضیح داد: قرار است دو شرط ثبت نام شامل سابقه مالکیت و سابقه سکونت در شرایط ثبت نام متقاضیان تسهیل شود. پیش از این سابقه مالکیت بیش از 16 سال بوده که به 5 سال کاهش می یابد و سابقه سکونت در تمامی شهرها به جز تهران به یک سال کاهش می یابد.

وی همچنین از احتمال تمدید مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن بر اساس تقاضای مردم خبر داد و گفت: در شهرهایی که به آمار قبلی اضافه می شود، ثبت نام در مهلت مربوطه انجام می شود، اما در شهرهایی که هم اکنون ثبت نام کرده اند. ثبت نام کرد، امکان پذیر است «این زمان نباید اضافه شود تا بتوانیم ثبت نام داوطلبان را اصلاح کنیم و نتایج را به اطلاع داوطلبان برسانیم.

محموده در خصوص ساماندهی بازار اجاره و روند بررسی و تصویب آیین نامه لیزینگ حرفه ای اعلام کرد: ضوابط لیزینگ حرفه ای در کمیسیون های زیربنایی دولتی در حال بررسی است. اگر تعیین تکلیف شود به دولت می رسد و قابل اجراست.

محموده همچنین در نشستی با مدیران کل راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از 950 هزار واحد آماده دریافت تسهیلات در سیستم بانکی وجود دارد که امیدواریم با مساعدت ها روند اعطای تسهیلات به متقاضیان مسکن تسریع شود. از بانک ها.”

وی همچنین یادآور شد: بر اساس آخرین آمار بیش از 2 میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که بیشترین سهم مشارکت در شهر تهران شامل ثبت 359 هزار واحد در تهران است.

انتهای پیام/


منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید