جشنواره فجر نمایشی از هنر و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران است

ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795206

معاون امور هنری وزیر ارشاد در دیدار با دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر گفت:

محمود سالاری معاون فرهنگی هنری وزارت ارشاد در نشست با دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر گفت: شایستگی جمهوری اسلامی ایران در هنر و فرهنگ آن است و ویترین هنر و فرهنگ جشنواره فجر».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود سالاری معاون فرهنگی هنری وزیر ارشاد به همراه کادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و مسعود علایاری معاون روابط عمومی اداره کل از دبیرخانه ستاد دهه فجر بازدید کردند. جشنواره بین المللی تئاتر

در ابتدای این نشست معاون امور هنری به تشریح ظرفیت های ایجاد شده توسط سامانه تلویزیونی ایران تئاتر برای جشنواره از جمله فضاسازی در این سامانه پرداخت که علاوه بر حذف ارسال سی دی توسط نامزدهای شرکت کننده، انواع و اقسام و امکان افزایش تعداد اعضای کمیته انتخاب بدون محدودیت جغرافیایی.

همه باید برای برگزاری شایسته جشنواره تئاتر فجر تلاش کنند

در این نشست محمود سالاری با ابراز صمیمیت و خسته نباشید به دست اندرکاران چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: یادم می آید که چقدر ذوق و اشتیاق از دوران دانشجویی برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر به عنوان یک جشنواره داشتیم. شرکت کننده، چون سفر به دهه فجر برای ما مهم بود. این را گفتم تا یادمان نرود چه مسئولیت سنگینی را باید به درستی به دوش بکشیم.

پاسدار گفتمان نظام اسلامی باشیم

معاون فرهنگی هنری وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه آنچه باید در جمهوری اسلامی ایران حفظ کنیم حفظ گفتمان است، تاکید کرد: گفتمانی که مبتنی بر شرایط باشد و اگر شرایطش را از آن بگیریم فرو می ریزد. . از این رو، در حوزه فرهنگ عمومی و تخصصی، همه باید در جهت کشف، حفظ و ترویج اصطلاحات گفتمانی خود بکوشیم. چیزی که در این سال ها باعث تردید من شده این است که گاهی در جشنواره هایمان به شرایط گفتمان خود توجهی نکرده ایم.

توجه به حضور همسایگان ایران در تئاتر ملل

حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تشریح فعالیت های برگزارکنندگان این جشنواره گفت: دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر به محض پایان سی امین جشنواره تئاتر فجر در سال 1399 کار خود را آغاز کرد و سعی کردیم تعادل ایجاد کنیم. بخش‌های مسابقه تا جایی که امکان دارد، زیرا دوستانم می‌دانند که من معتقدم اگر می‌خواهیم در سطح معتبرترین جشنواره‌های جهان ظاهر شویم، باید بیشتر روی جنبه غیر رقابتی جشنواره تمرکز کنیم.

دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ادامه داد: در حال حاضر شاهد برگزاری جشنواره موقت هستیم. در بخش ملل نیز به وجود آثاری از همسایگان توجه کردیم که امیدواریم با توجه به شرایط کرونری فعلی به برنامه‌های ما آسیبی وارد نشود.

افزایش مشارکت اهالی تئاتر استان

مسافر آستانه با بیان اینکه یکی از دغدغه های همیشگی اهالی تئاتر بی توجهی به تئاتر استان است، افزود: احتمال حضور این اقوام در جشنواره های تئاتر استانی وجود دارد.

دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر همچنین از رقابت 321 نمایشی در مسابقه نمایشی خبر داد.

خلق نمایشنامه های ایرانی با محوریت هویت ملی

مدیرکل هنرهای نمایشی کادر آشنا در سخنانی کوتاه با اشاره به آمار اعلام شده از سوی دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر و حضور 321 نامزد در بخش نمایش گفت: این آمار قابل توجه و حاصل تلاش است. هنرمندان برای خلق نمایشنامه های ایرانی با محوریت هویت ملی. که امیدواریم به خلق باشکوه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر منجر شود.

چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 5 تا 9 بهمن ماه به دبیری حسین مسافر آستانه برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید