جمعیت جوان جزء قدرت، ثروت و پیشرفت جمهوری اسلامی است


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1841265

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی تربت:

رضایی گفت: همه ما باید بتوانیم فرهنگ کودکان کمتری را برای زندگی بهتر نجات دهیم و تغییر دهیم تا بتوانیم با بچه دار شدن نظام انقلاب اسلامی را جوان و پویا نگه داریم چرا که جمعیت جوان و پویا جزء جامعه است. قدرت ثروت و پیشرفت هر کشور.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن رضایی، کارشناس قرآن و عترت دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفتگو با صبح توس؛ با بیان اینکه جمعیت جوان و پویا جزء قدرت ثروت و پیشرفت هر کشور است. وی بیان کرد: همه ما باید بتوانیم فرهنگ کودکان کمتری را برای زندگی بهتر نجات دهیم و تغییر دهیم تا بتوانیم با بچه دار شدن نظام انقلاب اسلامی را جوان و پویا نگه داریم زیرا جمعیت جوان و پویا جزء جامعه است. قدرت ثروت و پیشرفت هر کشور.”

وی افزود: مسئله جمعیت و آینده نسل جوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و از دیرباز جزء قدرت و پیشرفت هر کشوری بوده است. علاوه بر مشکلات روحی و روانی، متأسفانه کودکان دارای یک فرزند با تمام امکانات رفاهی که توسط والدینشان ارائه می شود، در انزوا قرار دارند.

کارشناس قرآن و عترت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: از نظر قرآن و اسلام، ازدواج نوعی عبادت است و فرزند حاصل از ازدواج به عنوان ذخیره معاد برای والدین معرفی می شود؛ این امر موجب می شود که این فرزند از ازدواج به عنوان یک عبادت یاد شود. از منظر متون دینی، فرزند نشانه سعادت انسان و موهبت الهی است; امام صادق (علیه السلام) می فرماید: ارث خدا از عبادت فرزند صالح به او می بخشد.میراث خداوند به بنده مؤمنش فرزند صالحی است که برای او طلب آمرزش کند..) ارثی که خداوند به مؤمن می دهد فرزند نیکو است، فرزند نیکو ارثی از جانب خداست؛ همانطور که پدر به فرزندان خود وصیت می کند و مادر به دخترش، خداوند می فرماید: من به شما وصیت کردم و ارث خدا فرزندان صالح هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید «مسئله جمعیت را جدی بگیرید! جمعیت جوان کشور در حال کاهش است. ما به جایی خواهیم رسید که هیچ درمانی وجود ندارد. یعنی بحث جمعیت از آن مسائلی نیست که فکر کنیم تا 10 سال دیگر به آن فکر کنیم. نه، اگر چند سالی بگذرد که نسل‌ها پیر شوند، علاجی وجود نخواهد داشت». محدود کردن تعداد بچه ها در خانه ها مانند امروز اشتباه است! این نسل جوانی که امروز داریم اگر بتوانیم آن را تا 10 سال آینده، 20 سال آینده و در دوره ها و مراحل آینده این کشور حفظ کنیم، همه مشکلات کشور را حل می کنند.

وی در پایان گفت: موضوع زاد و ولد و رشد جمعیت از خواسته های جدی مقام معظم رهبری است و باید از همه فرصت های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی برای رسیدن به این مهم استفاده کنیم و این امر نیازمند یک برنامه ریزی همه جانبه است. و برنامه ریزی منسجم؛ همه کسانی که ولایتمدار هستند و گوشه فرمان ولی فقیه هستند باید در این راه حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید