جمع آوری 30 تن زباله در یزد فقط در نوروز / بافت تاریخی مزین به 1700 گلدان


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819415

این را رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهرداری یزد عنوان کرد

حقیرالسادات گفت: 80 سطل زباله در سطح شهر نصب شد و تناژ روزانه جمع آوری زباله در یزد 30 تن بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بی بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزدرسک در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اقدامات شهرداری یزد برای پذیرایی از مسافران نوروزی در بهار 1401 گفت: این روزها هر روز شهر تاریخی است. 70 کارمند شهرداری به صورت شیفتی مشغول به کار بودند.

وی از جمع آوری 70 تن خاک و نخاله در 10 روز مانده به پذیرایی از مسافران نوروزی یزد خبر داد و گفت: تناژ روزانه جمع آوری زباله در یزد 30 تن است و 80 سطل زباله در سطح شهر نصب شده است.

حقیرالسادات خدمات شهری و خدمات بهداشتی و درمانی شبانه روزی به ویژه در بافت تاریخی یزد را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد و افزود: یزد شهری میراث جهانی و پایتخت شهرهای جهان و تعامل فرهنگی گردشگران است. با ارزش های فرهنگی یزد و رعایت اصول گردشگری پایدار می تواند آثار مثبت و سازنده ای داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به فضاسازی و رنگ آمیزی کوچه های پر جنب و جوش در بافت تاریخی از جمله کوچه لاریها و کوچه محمودی تصریح کرد: 800 گلدان دیواری و 600 گلدان آویز با گل های ساتن و همچنین 300 گلدان شبانه در داخل و 4000 مترمربع نصب شد. باغ هایی با بافتی تاریخی با گل های شب بو، ساتن، بنفشه و جعفری کاشته شد.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر نورپردازی بافت تاریخی با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و رنگ آمیزی 40 هزار متر مربع در این منطقه را برشمرد و گفت: تاریخچه شهر از دیگر اقدامات انجام شده برای آماده سازی این بنای تاریخی بود. عرصه می توانید بازدید کنید.

وی با اشاره به تدارک تورها و اتوبوس های گردشگری در این شهر جهانی برای ایام نوروز گفت: چهار اتوبوس گردشگری از اول تا دوازدهم فروردین برای آشنایی ساکنان و مسافران نوروزی با تاریخ، معماری، فرهنگ و میراث ماندگار فعالیت کردند. در یزد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید