جمهوری اسلامی خطاب به رئیسی: این وزرا را برکنار کنید/ نمی توان منکر آتش روشن شد

جمهوری اسلامی خطاب به رئیسی: این وزرا را برکنار کنید/ نمی توان منکر آتش روشن شد

روز جدید روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود خواستار برکناری برخی از اعضای کابینه رئیس جمهور شد و نوشت: دولت باید بپذیرد که در برخی موارد از ضعف حکمرانی رنج می برد.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشت:

* اتفاقی که بیش از یک ماه است در کشور ما می گذرد فراتر از اعتراضات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. مجموعه حوادثی که از اواخر شهریور ماه تا پایان هفته اول آبان ماه جاری رخ داد، نشان دهنده این واقعیت است که توطئه عمیقی علیه امنیت و حتی تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران تدارک دیده شده است.

* لجاجت مسئولین در برابر مطالبات مردم معترض و جدای از خط شورشیان، زمینه را برای متولیان «توطئه عمیق» بیشتر می کند. قوه مجریه نباید مشکلات مردم را نادیده بگیرد و این ادعای نادرست را تکرار کند که چون گره کار مردم را باز کرده ایم، دشمن می خواهد مانع موفقیت ما شود. بله، دشمن می خواهد مانع شما شود، اما بپذیرید که هنوز گره از کار مردم باز نکرده اید و مردم در زندگی روزمره و معیشتی خود با مشکلات بیشتری مواجه هستند. به جای این اظهارات نادرست و مکرر، قاطع باشید و برای دریافت عذرخواهی از دشمن، گره ها را باز کنید.

*دولت باید بپذیرد که در برخی موارد حکمرانی ضعیفی دارد. راه درست این است که تعدادی از وزرای دولت که توانایی لازم برای حل مشکلات موجود را ندارند با افراد توانمند جایگزین شوند. اگر دولت موفق به غلبه بر مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شود، بخش مهمی از زمینه های نارضایتی را از بین می برد.

* نمی توان انکار کرد که آتش روشن شده است. همه باید با درایت و درایت سعی کنند این آتش را خاموش کنند. چرا سلبریتی ها اجازه دارند روی این آتش بنزین بریزند و با سخنان نسنجیده خود بیشتر به آن دامن بزنند؟ سرخ زبانان و قلم های متجاوز را مهار کنید که در ظاهر از نظام و حکومت حمایت می کنند اما در واقع روی آتشی که دشمن افروخته بنزین می ریزند و در نتیجه به خاموش شدن آن آتش کمک می کنند.

* آن دسته از نخبگان جامعه اعم از دانشگاهیان و روحانیون که نسبت به وضعیت موجود این روزها موضع گیری می کنند، دست از دوسویه نوشتن و حرف زدن بردارند و خود را به وضوح از منافقین، سلطنت طلبان و هر گروه ضد انقلاب متمایز کنند. مگر نمی بینید که عده ای به بهانه اعتراض دست و دهان خود را از حیا و احترام به جان و مال مردم شسته اند و خط قرمزی را چه در حوزه سنت و چه در حوزه اخلاق و اخلاق رعایت نمی کنند. فرهنگ؟! آیا نمی بینید که یکی از آنها به اختلافات مذهبی و قومی دامن می زند و دیگری پایبند به تز مادی گرایانه «هدف وسیله را توجیه می کند» برای اجرای توطئه عمیق علیه امنیت و تمامیت ضد سرزمینی ایران عزیز؟ !

* جذب افراد وفادار به انقلاب برای شکست دشمن وظیفه مسئولان نظام است. سیاست طرد نه تنها شکست خورد، بلکه زمینه را برای طمع دشمن فراهم کرد.

*همه باید در برابر توطئه ای که به اختلافات شیعه و سنی دامن می زند هوشیار باشیم.

* دست اندرکاران امور در نهادهای مختلف باید صداقت گرانبهایی را که مدتی است کم پیدا شده به رفتار و گفتار خود بازگردانند و حتما نتیجه بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید