جهاد تبیین خنثی کننده جنگ دشمن است


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815261

رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را برای خنثی کردن جنگ روانی دشمن و توطئه آنها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی معرفی کردند، بنابراین ابتدا باید ببینیم چه چیزی را باید تبیین کنیم و تا زمانی که به سلاح معرفت مجهز نشده ایم، نمی توانیم جنگ را مخدوش کنیم. بیا بریم جهل.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; این روزها جریانات مختلف چه در داخل و چه در خارج از کشور در حال تحریف و وارونه جلوه دادن دستاوردهای 43 ساله انقلاب اسلامی و جایگزینی ارزش ها با ضد ارزش ها در جامعه هستند، لذا رهبر معظم انقلاب (مدظله) گفت سخت تر است تحریم ها تحریف این واقعیت است که امروز دشمن بیشتر به موضوع تحریف توجه دارد و لذا روشنگری و تبیین واقعیت ها نیازمند حرکت جهادی است و این حرکت جهادی بدون تفکر جهادی محقق نمی شود.

رهبر معظم انقلاب خواستار تبیین جهاد برای خنثی کردن جنگ روانی دشمن و توطئه آنها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی شدند، اما متاسفانه هنوز نمی دانیم چه توضیحی بدهیم چرا که عده ای فقط به دنبال آسیب رساندن به سخنان رهبری هستند. و اظهارات آنها را اشتباه تفسیر کنند. در مورد رای اظهار نظر می کنند پس در جهاد تبیین باید دید دشمن کجا می جنگد و بعد سعی کنیم گره های ذهنی ایجاد شده توسط دشمن را باز کنیم.

با نگاهی دقیق به بیانات شش گانه مقام معظم رهبری، موضوعاتی مشخص می شود که ایشان بر آن تاکید دارند و نیاز به توضیح دارد. در جهاد تبیین موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است، داشتن اطلاعات دقیق و بررسی آرمان ها و مبانی انقلاب اسلامی است، زیرا تا زمانی که به سلاح علم و دانش مجهز نباشیم، نمی توانیم به جنگ تحریف و جهل برویم. ابتدا باید آرمان ها و اصول انقلاب را تبیین کنیم که همان استقلال و استکبارستیزی است که دشمن بر آنها تحمیل کرده است.

دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تطهیر پهلوی بوده و با پنهان کردن جنایات و خیانت های خود می خواهد چهره زیبای نسل جوان ما را که هیچ تجربه دقیقی از ظلم شاهی ندارد به نمایش بگذارد. جنایات را بگوید و موضوع جنایات این خانواده را مطرح کند تا چهره واقعی خود را به نسل جوان نشان دهد.

علاوه بر این، دشمن دستاوردهای بیشمار انقلاب را بی ارزش کرد و همه مشکلات کشور را پای انقلاب گذاشت. و همه مشکلاتی را که امروز کشور با آن مواجه است پای انقلاب می گذارد و ریشه مشکلات انقلاب مردمی و بیرون آمدن آنها از زیر پرچم سلطه گرانی چون آمریکا و انگلیس است.

ورود به عرصه جهاد نیز روحیه جهادی را تبیین می کند. همچنین می توان گفت که نام هر حرکت ارزنده و تلاش و مبارزه مستمری که همه جانبه، هدفمند و در جهت خنثی کردن و خنثی کردن تلاش های خصمانه دشمن باشد، جهاد تلاش برای تغییر باورها، اعتقادات و افکار است. زیرا اگر باورهای افراد تغییر کند، رفتار بر اساس افکار و باورهای جدید تغییر خواهد کرد.

یکی دیگر از موضوعاتی که امروز دشمنان انقلاب به طور جدی روی آن تمرکز کرده اند و از همه ابزار و رسانه های خود استفاده کرده اند، موضوع ناامیدی مردم از انقلاب خود است که در این راستا، انتشار اخبار و تحلیل های جعلی، وضعیت را در آنها می طلبد. تا با این کار مردم را از انقلاب خود منصرف کنند، بنابراین باید با ایجاد حرکتی که در کشور امید آفرین باشد و با انتشار اخبار امیدبخش با جنگ روانی دشمن مقابله کرد.

امیر روح بخش، کارشناس رسانه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید