جهاد کشاورزی یزد با اداره استاندارد کنترل سموم همسو نیست

ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799711

زارع مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: قبل از بازگشت محصولات کشاورزی از روسیه، سازمان جهادکشاورزی استان یزد هیچ گونه هماهنگی با این اداره کل در خصوص میزان سموم مصرفی در محصولات کشاورزی نداشت. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا زارع بنادکوکی مدیرکل استاندارد استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه امکان سنجش تمامی محصولات کشاورزی مصرفی در بازار داخلی و محصولات صادراتی وجود دارد، گفت: صداقت کامل را به این اداره کل اعلام کنید.

وی ادامه داد: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی قبل از بازگشت محصولات از روسیه، سازمان جهادکشاورزی استان یزد هیچ هماهنگی با این اداره کل نداشت.

زارع بنادکوکی خاطرنشان کرد: اخیرا تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو منعقد شد که وظیفه ارزیابی استانداردسازی محصولات کشاورزی صادراتی سازمان غذا و دارو را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه اخذ مجوز آلایندگی در کشاورزی مشوق است گفت: کشاورزان در صورت دریافت مجوز آلایندگی کشاورزی، اداره کل استانداردسازی تمام مراحل تولید را بررسی می کند که متاسفانه از سال 99 تنها 15 تا 16 کشاورز دارند. درخواست و مجوز دادند «برایشان صادر شد اما آنها هم فقط به یک مرحله رسیدند و قرارداد را تمدید نکردند.

مدیرکل استاندارد استان یزد ادامه داد: در صورت اجباری شدن این مجوز همه کشاورزان باید این مجوز را دریافت کنند که در حال حاضر این مجوز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهادکشاورزی باید بر سموم مصرفی کشاورزان نظارت داشته باشد، خاطرنشان کرد: در جلسه ای با استاندار، مسئولان سازمان جهادکشاورزی در جریان قرار گرفتند و حتی نامه ای نوشتند که آماده آزمایش هستیم. لیست سموم، هزینه این آزمایشات افزایش یافته است و هیچ کشاورز تمایلی به انجام این آزمایشات ندارد.

وی ادامه داد: اخیراً در جلسه ای یکی از معاونان سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد که یک مسئول کنترل کیفی در واحدهای بسته بندی مستقر می شود و برای بررسی نوع و کمیت سموم مراجعه می کند.

مدیرکل استاندارد استان یزد در پایان درباره سموم مصرفی در محصولات کشاورزی برگشتی از روسیه گفت: سموم مصرفی در محصولات کشاورزی مرجوعی به این اداره کل اعلام نشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید