نگرانی کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد عرضه سموم به دلیل تضاد منافع


ساعت: 19:21
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839096

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: در سال های اخیر به دلیل تضاد منافع، تاخیر و نگرانی در تامین سموم داشته ایم که مجلس به شدت در تلاش برای رفع آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احد آزادی سخنگوی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزییات جلسه امشب (یکشنبه 25 اردیبهشت) گفت: با توضیحات معاون محیط زیست و سابق صندوق محیط زیست 10 مورد – روز مهلت برای جمع بندی نهایی و متقاعدسازی نمایندگان درخواست کننده.

وی با اشاره به اینکه دومین دستور کار امروز کمیته کشاورزی گزارش کمیته دامپروری است که بر اساس آن 75 میلیون راس دام در کشور ثبت نام کرده ایم، افزود: آزادسازی قیمت دام.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان دامپزشکی نصب ریزتراشه ها را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: با گرانی این ریزتراشه ها، شروع نصب آنها در دست بررسی است.

آزادی ها با بیان اینکه در صورت نیاز طرح اصلاح قانون دامپروری جامع در کمیسیون کشاورزی بررسی می شود، افزود: علیرغم اینکه از ابتدای سال منتظر اصلاح ارز بودیم، متاسفانه توزیع ارز. وضعیت از فروردین و پایان اسفند ماه سخت است، «و توزیع در سیستم بازار به قدری نوسان دارد که بسیاری از مرغداران نتوانستند سهمیه خود را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ادامه وضعیت فعلی در تامین مواد اولیه بسیار نگران کننده است، ادامه داد: یکی از مشکلات حمل و نقل مواد اولیه دام، بحث کرایه راننده است که با یک تاخیر پرداخت می شود. ماه برای حمل ورودی استفاده می شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های واردکننده مواد اولیه دامی باید با شرکت های حمل و نقل مذاکره کنند و حمل کالاهای وارداتی را به آنها بسپارند. دستگاه های اجرایی ذیربط در این بندر و تشکیل جلسه نهایی.

وی با اشاره به اینکه دستور کار نهایی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ارائه گزارشی از آفات مهاجم به ویژه ملخ با حضور رئیس سازمان حفظ نباتات است، خاطرنشان کرد: در دستور کار نهایی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی است. سموم موجود توسط آفات کنترل شده است، اما نوع سموم بحث برانگیز است و ماده فعال آنها نیاز به بررسی دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر به دلیل تضاد منافع در تامین سموم معطل و نگران بوده و عاجز از رفع آن هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید