جهش در چرخه نوسازی ناوگان دریایی هرمزگان با آماده‌ سازی پنج فروند اسکله‌ گردشگری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در سفر رئیس جمهور پنج اسکله کشتی های تفریحی در بنادر غرب و جزیره قشم آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور حمایت از معیشت مردم و تامین شرایط دریایی به ویژه گردشگری دریایی، پنج لنگرگاه برای کشتی های گردشگری شامل سه لنگرگاه در غرب استان و دو لنگرگاه در جزیره قشم در نظر گرفته شده است. برای سفر رئیس جمهور آماده هستند این استثمار است.

وی با بیان اینکه با استفاده از این پنج لنگرگاه شناور جهش بزرگی در چرخه نوسازی ناوگان دریایی هرمزگان حاصل می شود، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک مرجع دریایی متناسب با ایمنی سفرهای دریایی نیاز دارد. جهشی جدید در نوسازی شناورهای مسافربری مشخص شده است که سازماندهی لازم از محل کنترل با تشکیل کمیسیون صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی جلسات هماهنگی با وزارت حراست، سازندگان، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و سایر سازمان های مرتبط برگزار و با همکاری برنامه هایی را تهیه کرد. از تعاونی ها

عباس نژاد ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به عنوان پایلوت و مجری طرح معرفی می شود که با هماهنگی معاونت دریانوردی سازمان بنادر در موضوع دریانوردی به جمع بندی مطلوبی می رسد. خدمات و در نتیجه توافق با بانک های فعال که امیدواریم ایجاد شرایط مساعدتر برای بازگشت سرمایه.

وی از برنامه ساخت 50 فروند کشتی مسافری با هزینه کلی 18 هزار میلیارد ریال و تامین حدود 80 درصد تسهیلات از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و افزود: 90 درصد از 50 فروند کشتی که در دریای ایران هستند. دستور کار استان هرمزگان خواهد بود.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی هرمزگان تصریح کرد: این کشتی ها توسط صنایع داخلی ساخته شده و تلاش داریم تا پایان امسال ساخت اولین کشتی را آغاز کنیم.

به گفته عباس نژاد؛ در حال حاضر حدود 52 کشتی بادبانی با ظرفیت حدود پنج هزار صندلی در بنادر هرمزگان به مسافران خدمات رسانی می کنند.

وی در ادامه به اقدامات آتی بنادر و کشتیرانی هرمزگان در تحقق سیاست های توسعه دریامحور اشاره کرد و اظهار داشت: طرح توسعه بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری و گردشگری کشور به عنوان بندر تخصصی مسافری دریایی در حال انجام است. در دستور کار قرار دارد که یکی از اهداف مهم توسعه مسیرهای دریایی داخلی و بین المللی با شناورهای بزرگتر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در اجرای این برنامه سه اسکله بزرگ گردشگری دریایی برای بنادر نخل نخدا، شهید حقانی و هرمز با سرمایه گذاری 80 هزار میلیارد ریال از بخش خصوصی و بخشی طراحی شده است. از کار در حال انجام است.



آیا این خبر مفید بود؟