جولان خانه مسافران غیرمجاز در کلانشهر کرمانشاه/ مسئولان گردشگری به جسد آسیب نرسانند


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884160

اسکان غیرمجاز در هر شهر و روستایی می تواند تهدیدی برای مسافران باشد، لذا نظارت بر این معضل توسط نهادهای ذیربط ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، کرمانشاه یکی از مقاصد گردشگری کشورمان محسوب می شود که در طول سال به خصوص در فصل تابستان پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است که این استان مرزی را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می کنند.

بنابراین مشکلی که مسافران با آن مواجه هستند بحث اسکان است. از آنجایی که منازل مسافران و سکونتگاه های غیرمجاز می تواند تهدیدی برای مسافران باشد، نظارت بر این مشکل توسط نهادهای ذیربط ضروری است.


577138ae 68da 44f4 a513 be15c80cd9b9 خبر خاکستری


فعالیت حدود 500 منزل مسکونی غیرمجاز برای مسافران در کرمانشاه

پوریا تمفی در گفتگو با مرصاد نیوز اظهار داشت: در حال حاضر تنها مرجع رسمی صدور مجوز برای خانه مسافر در استان، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری است که 130 واحد خانه مسافر در شهر کرمانشاه، شهرک ها و روستاهای تابعه احداث کرده است. .

مدیرعامل شرکت مجری طرح ملی خانه مسافر در استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت برخی واحدهای اقامتی غیرمجاز افزود: حدود 500 واحد اقامتی غیرمجاز در استان داریم که تبعات اجتماعی و امنیتی خواهد داشت.

وی گفت: این واحدهای غیرمجاز به صورت آزادانه در فضای مجازی تبلیغ می کنند که نیازمند همکاری و نظارت پلیس فتا و محلات است.


e21f671c 590c 45fc ba96 49cb948a068c خبر خاکستری

فاندی با بیان اینکه قصد نداریم واحدهای غیرمجاز را تعطیل کنیم، خاطرنشان کرد: معتقدیم آنها می توانند درآمدزایی داشته باشند اما فعالیت آنها باید در چارچوب قوانین و بر اساس بخشنامه های ابلاغی وزارتخانه ساماندهی شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه توزیع واحدهای مجاز در استان مناسب است و در روستاهای هجیج، داریان، خانکه، دشه و سایر روستاهای گردشگری تعداد قابل توجهی مجوز صادر شده است که اداره میراث فرهنگی این مجوز را صادر کرده است. با توجه به تجهیزات و کیفیت خدمات رتبه بندی کرده است.. لیست قیمت مصوب را به آنها ابلاغ کرده است.


مکان نامناسب برخی از اسکان/منازل مسافران غیرمجاز در کرمانشاه باید کنترل شود.

سیروس گل انبار در گفتگو با مرصاد نیوز گفت: 29 هتل، هتل آپارتمان و مسافرخانه در شهر کرمانشاه فعال هستند و به مسافران خدمات ارائه می کنند.


5a976b67 353e 4406 a6ff 9931cca6fd87 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه 40 مسافرخانه مجاز در کرمانشاه داریم، افزود: متاسفانه تعداد زیادی مسافرخانه و اقامتگاه غیرمجاز در سطح شهر داریم که بیشتر آنها در منطقه تکبستان است.

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه گفت: با وجود اطلاعیه ها و ردیابی اماکن، میراث فرهنگی، برخی از آنها بدون مجوز به فعالیت خود ادامه می دهند.

گل انبار به موقعیت نامناسب برخی از اقامتگاه ها اشاره کرد و گفت: تعدادی از مهمانسراهای قدیمی در بافت های نامناسب شهر از جمله میدان آزادی و خیابان امیرآباد شرقی (کاشیکاری سابق) قرار دارند و فاقد پارکینگ هستند.


مسافران آماده چادر زدن در خیابان و پارک هستند! اما آنها نمی خواهند در این مهمانسراها بمانند

وی ادامه داد: مسافران آماده چادر زدن در پارک و خیابان هستند اما تمایلی به اقامت در این مهمانسراها ندارند.


7bed2cc4 49b1 4bce a51c 32d089a4725d خبر خاکستری

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه گفت: مسئولان مربوطه از جمله شهرداری باید برای این دسته از مراکز اقامتی برنامه ریزی داشته باشند و راهکار ارائه کنند.

وی گفت: برای برخی از این مراکز فقط برای جلوگیری از سرقت وسایل آنها کار می کنند، حتی هزینه های جاری مانند آب، برق، گاز و نیروی کار را پوشش نمی دهند.

گل انبار با اشاره به رونق گردشگری در دوران پس از تاج گذاری و قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر رسیدن به مرتفع ترین نقاط، گفت: نیاز به زیرساخت ها و تشویق سرمایه گذاران در این منطقه احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: نرخ های تعیین شده برای هتلداران بر اساس استاندارد و سایر خدمات بر اساس ستاره تعیین می شود.


bebbe253 f209 4344 a38c 1481bbfb978a خبر خاکستری

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه شناسایی و ساماندهی منازل مسافران غیرمجاز و صدور مجوز در چارچوب قانون را مهم دانست و گفت: در صورت تخلف و عدم رعایت باید با آنها برخورد شود.

من گزارش میدم مرصادنیوزدر صورتی که ظرفیت سنجی و امکان سنجی در امر ایجاد مسافرخانه و به ویژه اقامتگاه های بوم گردی به درستی انجام نشود، نه تنها جامعه محلی، بافت تاریخی و طبیعی با آثار مخربی مواجه خواهد شد، بلکه بهره برداری از این واحدها بدون مجوز دارای اثرات منفی اجتماعی و اجتماعی خواهد بود. اثرات بیمه

ورود واحدهای مسکونی از طریق سایت اداره کل میراث فرهنگی الزامی است چرا که این امر طبق تکلیف قانونی میراث فرهنگی و بر اساس مصوبه شورای دولت است و پلمب واحدهای غیرمجاز با همکاری اداره اماکن انجام می شود. .


لازم به ذکر است که مسافران نباید امنیت خود را برای مبلغ کمی به خطر بیندازند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید