«حاج قاسم» را از هر طرف بخوانید «حاج قاسم» است.

ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795597

ما انسان هایی را در جامعه بشری می شناسیم که دور از انتظارات مادی برای خدمت به مردم تلاش می کنند و این تلاش در همه عرصه ها به یاری خداوند متعال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; ما زندگی انسان را از بیرون تجسم می کنیم و از هر زاویه ای که به آن نگاه می کنیم آن را توصیف می کنیم، در حالی که درون این زندگی به ما معانی بهتری می دهد.

چه بسیار افرادی که در تمام عمر با ما در ارتباط بوده اند و از حضورشان اطلاع چندانی نداریم و آینه رنگ آنها را به آینه کلماتی چون دود و گرگ و درد و … ترجیح داده ایم.

بله، در یک کلام، ظاهر هر چیزی را که می چرخانیم و همان ظاهر ساختاری اول را می دهیم، می گوییم آن چیزی که می گردیم خودش می شود.

نزدیک به دو سال است که مردی به نام قاسم سلیمانی را در سرتاسر دنیا می شناسیم، دانشی که از زندگی او فراتر رفته است و هر روز بر تعداد آشنایان با این اسطوره جهانی افزوده می شود.

ما عنوان تخلف صریح را عنوان کرده ایم، اما باید بگوییم که در واقع نقطه مقابل حاج قاسم همین است، زیرا اگر بخواهیم همه معادلات ساختاری را به هم بزنیم و با معیارهای معرفتی و درونی انسان مقایسه کنیم، حاج قاسم همان حاج قاسم است.

روحیه شجاعت و دلاوری شهید سلیمانی را هم در مبارزه با رژیم بعث و هم در مبارزه با شرورترین انسانها دیده ایم.

حضور میدانی ایشان را در کشورهایی که مورد حمله وحشیانه داعش قرار گرفتند، در خط مقدم نبرد با دشمنان دولت اسلامی، تا جایی که در خارج از کشور دفاع از جمهوری اسلامی ایران را به خوبی انجام داده اند، پرداختیم.

امروز بیش از هر یک از هموطنان، مردم سرزمین های اسلامی که در نبرد با داعشی های تشنه به خون شرکت کرده اند، از نتایج تلاش های مجاهدانه سردار رشید اسلام آگاه هستند.

شهید سلیمانی علیرغم روحیه صلابت و شجاعت این شخصیت عالی رتبه در عرصه نظامی در روابط عمومی به صورت ویژه و عام صحبت کرد و زحمات وی در سیل خوزستان هرگز فراموش نمی شود و این نشان از مردانگی و انسانیت این شهید بزرگوار.

اگر از منظر معرفتی به توصیف شهید سلیمانی بپردازیم، این یک نقطه عطف عرفانی در تاریخ ایران است، چرا که فرزندان شهدای مدافع حرم، شهید سلیمانی را پدر خود می دانند و این علاقه و علاقه را به شهید می دانند. سلیمانی به همه ایرانیان به ویژه فرزندان شهدا گواه این امر مدافع حرم است.

بله، افراد این خانه وجودی به گونه ای رشد کرده و تکامل یافته اند که حتی پس از مرگ نیز وجود آنها را احساس می کنیم. از هر طرف حاج قاسم را صدا کن حاج قاسم.

محمدامین علیپور احمدی; رسانه و مطبوعات فعال

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید