حذف برنامه ریزی شده ارز ترجیحی در زندگی مردم بسیار موثر است


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836588

حجت‌الاسلام احمدپور برنامه‌ریزی دقیق حذف ارز ترجیحی توسط دولت را در زندگی مردم بسیار مؤثر دانست و گفت: در حذف ارز ترجیحی نباید خسارت و ضرری وارد شود، مهم این است که دولت بتواند آسیب‌های احتمالی را انجام دهد. ممکن است مردم را از درک آن منصرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام اکبر احمدپور نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح توس ; وی درباره موضوع لغو ترجیحی گفت: حذف ارز ترجیحی اگر واقعاً به درستی اعمال شود و به نوعی اتفاقات و مشکلات منفی آن که ممکن است برای مردم پیش بیاید، برنامه ریزی شده است و از نظر هزینه ای ضرری به مردم وارد نمی کند. قطعاً حق با ایشان است و اشکالی ندارد.» مجلس با این موضوع موافق است.

وی افزود: اگر قرار است ارز ترجیحی حذف شود نباید مورد توجه مردم قرار گیرد، انشالله دولت بتواند با آسیب های احتمالی که از این طریق به مردم وارد می شود مقابله کند.

نماینده خواف و رشتخوار در ادامه با اشاره به اینکه اگر حذف ارز ترجیحی با برنامه برای مردم بسیار مفید باشد، تصریح کرد: این گفته دولت یک حرف منطقی است که بیان می کند در این حوزه گندم واقعاً چه چیزی مطرح است. و آرد حدود 9 میلیون تن مصرف گندم است اما در عمل از این حیث در کشور مصرف گندم 11 میلیون آندی بوجود آمده است. 2 میلیون بیشتر از سرانه مصرف پایه آرد و گندم در کشور ثبت شده است.

وی افزود: مصرف بی رویه گندم در کشور نشان می دهد که این مازاد قطعا از مرزهای کشور فراتر می رود و به جای اینکه به سمت مردم ما برود به کشورهای دیگر می رود که باید جلوی آن گرفته شود. دولت باید برای نان مردم یارانه بدهد و به نظر من این کار خیلی خوبی است.

نماینده خواف و رشتخوار ادامه داد: دولت باید با هوشمندی و برنامه ریزی موضوع ارز ترجیحی را دنبال کند تا هم مصرف کننده واقعی در این حوزه منتفع شود و هم در صورت قاچاق از خروج گندم از کشور به صورت قاچاق جلوگیری شود. هم به نفع دولت و نظام و هم به نفع توده مردم است.

وی با تاکید بر اینکه تصور ارز ترجیحی درست بوده است، گفت: با اجرای دقیق و برنامه ریزی شده باید جلوی این امر گرفته شود و قاچاق به صورت مستقیم به مصرف کنندگان واقعی یارانه نان تحویل داده شود.

حجت‌الاسلام احمدپور در ادامه با تاکید بر اینکه برخی برندگان از ارز ترجیحی خود برای تامین منافع خود استفاده می‌کنند، اذعان داشت: متاسفانه ارز ترجیحی توسط عده‌ای استفاده می‌شود که در گذشته عده‌ای ارز ترجیحی را می‌گرفتند و به جای واردات کالاهای اساسی، از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند. یا کالا وارد نکردیم یا کالاهایی وارد کردیم که سر مردم کلاه می گذاشتند و در عین حال تأثیر آن را روی توده مردم ندیدیم. این در واقع کار اشتباهی است. این در گذشته اتفاق افتاده است و ما باید بجنگیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید