حذف تصاویر شهید سلیمانی از شبکه های اجتماعی ترس از جبهه استکبار را نشان می دهد

زمان: 15:13
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795842

عظیم‌پور حذف نام و تصاویر شهید سلیمانی از شبکه‌های اجتماعی خارجی را نشان‌دهنده ترس از جبهه استکبار دانست و گفت: محدود کردن آزادی بیان توسط مبارزان آزادی ماهیت تروریسم در فضای مجازی را نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کودراتولا عظیم پور کارشناس سیاسی در گفت و گو با صبح توس; وی با انتقاد از حذف پست های اینستاگرامی مربوط به شهادت سردار سلیمانی گفت: امروز چهره مدعیان آزادی و دفاع از حقوق بشر برای همه دنیا روشن است و حتی قدرتی هم ندارند. نام سردار شهید جبهه مقاومت در شبکه های خارجی برای دیدن.

وی با بیان اینکه جبهه استکبار در زمان حیات شهید سلیمانی به دنبال حذف وی بوده است، افزود: امروز هم از نام و تصویر فرمانده جبهه مقاومت می ترسند و مطالب مربوط به این شهید را با عناوین مختلف حذف می کنند. دانستن اینکه در گرداب غوطه ور شوید.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در شرایطی که خارجی ها مانع گسترش یاد و راه سردار سلیمانی می شوند، باید زمینه لازم برای تقویت فضای مجازی بومی فراهم شود.

عظیم پور گفت: این واقعا این سوال را ایجاد می کند که چرا شبکه اجتماعی آمریکایی بدون مجوز در کشور کار می کند و هر زمان که اربابان آن را سفارش می دهند مانند گذشته اکانت ها و مطالب در حوزه های مختلف را حذف می کنند.

وی در پاسخ به اقدامات اینستاگرام در حذف محتوای کاربران ایرانی گفت: نباید رویکرد منفعلانه داشته باشیم و باید تلاش کنیم این دوگانگی و ماهیت تروریسم در فضای مجازی افشا شود.

وی با اشاره به رویکرد انفعالی کارکنان در سال های اخیر نسبت به این اقدام، افزود: شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام با اقدامات تروریستی کشورهای متخاصم در فضای مجازی مرتبط است و مسئولان کشور باید تدبیر ویژه ای بیندیشند.

عظیم پور افزود: باید تلاش کنیم این دوگانگی و ماهیت تروریسم در فضای مجازی بیشتر نمایان شود و سپس یک پلتفرم محلی با کیفیت و قابل جایگزینی برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید