درس بزرگ حذف شهید سلیمانی در شبکه های اجتماعی خارجی چه بود؟

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799774

و این بار دشمن به اهداف خود نرسید و میلیون ها پست و مطالب مربوط به حاج قاسم را پاک کرد و هزاران اکانت اینستاگرام و توییتر را مسدود کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; گفتمان یا جهت گیری افکار عمومی همواره یکی از مولفه های حکمرانی در همه جوامع به ویژه کشورهایی بوده که می خواستند بر بخشی از جهان تسلط پیدا کنند، هرچند ابزار مهم و ضروری این مولفه، رسانه ها و قدرت آنهاست.

پس از جنگ جهانی دوم و جنگ سرد، این مولفه در اعمال حاکمیت بسیار مورد توجه قرار گرفت و قدرت های استعماری تمام تلاش خود را برای مداخله در جوامع دیگر با استفاده از قدرت رسانه ها انجام دادند.

ترور فیزیکی شخصیت های مهم در کشورهای استعماری به روش های مختلف با اهداف خاص دوران سلطنت گذشته های دور انجام شده و همچنان ادامه دارد، اما از شدت آن کاسته شده است. چرا؟ از آنجایی که بسیاری از کشورهای مستعمره و جوامع آنها دارای یک بنیان ساختاری و آموزشی هستند که دائماً نیروهای متخصص را آموزش و جمع آوری می کند، این امر باعث می شود با حذف یک نفر از پیشرفت جلوگیری شود. بنابراین به نظر می رسد این موضوع به دلیل گرانی و حضور فیزیکی افراد در صحنه قتل دیگر چندان مورد استفاده قرار نگیرد.

در گذشته های دور که رسانه ها به شکل امروزی وجود نداشتند، اگر قهرمانی ها، شجاعت ها و کارهای بزرگی که قهرمانان انجام دادند توسط مردم این جوامع به درستی بیان نمی شد، با قتل فیزیکی این قهرمان نابود می شدند. ، اما در دنیای امروز بسیار متفاوت است.

c867ad08 a50c 46d7 8831 97632d864daa خبر خاکستری

در مورد سردار سلیمانی، دشمن وقتی دید این قهرمان و الگو که مکتب و راه و روش هم دارد و با قتل فیزیکی از بین نمی رود، یک قتل مجازی انجام داد. به همین دلایل، قتل فیزیکی جای خود را به قتل مجازی داده است. با توجه به رشد روزافزون رسانه ها به ویژه فضای وب و شبکه های اجتماعی که دارای ویژگی های بسیاری از جمله در دسترس بودن و سهولت استفاده از آنها هستند، این مشکل ارزان تر و آسان تر است.

به خاطر همین قدرت رسانه ای است که غرب سال ها قهرمان سازی و الگوبرداری کرده و به مخاطبان خود در جوامع دیگر ارائه کرده است. بسیاری از این شخصیت ها در خارج وجود ندارند، اما به لطف رسانه های به کار رفته و تکنیک های متقاعدکننده، مورد پذیرش مخاطبان قرار گرفتند و الگو شدند. نمونه های زیادی از این شخصیت ها در سال های اخیر در سینمای هالیوود ظاهر شده اند. می بینیم. اما حاج قاسم یک قهرمان واقعی به تمام معنا بود، در ابعاد مختلف نمونه بود، نه در یک بعد خاص.

در آغاز بحران سوریه، دشمن سعی کرد با استفاده از قدرت رسانه‌ای، روایت خود را از داعش و جبهه مقاومت به رهبری سردار سلیمانی ارائه کند. در این روایت جای ظالم و مظلوم و به تعبیر مقام معظم رهبری جای جلاد و شهید عوض شد و هجمه رسانه ای وحشیانه ای علیه نیروهای مدافع حرم صورت گرفت اما با همه اینها. اغتشاشات به یاری خدا و رسانه های انقلابی. بصیرت خود حاج قاسم و البته تصاویر و ویدئوهایی که داعش گرفته و منتشر کرده است، این روایت مالکانه غرب نتوانست به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد و تعدادی از شخصیت های سیاسی غربی درباره اینکه داعش توسط آمریکا ساخته شده است اظهار نظر کردند. دولت‌ها و متحدانش، تیری آشکار به بدنه این شورش رسانه‌ای انداختند.

اکنون نه ترور فیزیکی و نه جنگ روایتی موفق به تحقق اهداف غرب نشده است و در این راستا جبهه مقاومت با قوت و قوت بیشتری راه خود را ادامه می دهد. در ابتدای شهادت فرمانده برنامه رسانه دشمن، حمله به پایگاه عین السد که تنها رویارویی مستقیم کشور و آمریکا در جهان پس از جنگ جهانی اول بود، با هدف فراموشی صورت گرفت. و یا از اهمیت سقوط هواپیمای اوکراینی بکاهند، اما شکست خوردند.. ادامه همواره تلاش کرده است تا راه اقتدار و مکتب این شهید عزیز را متوقف کند و عملاً قهرمان سردار سلیمانی را به شهادت برساند.

e0f642e1 2e61 41a0 8c79 b08c576c101f خبر خاکستری

رسانه های دشمن در اولین سالگرد شهادت سردار ضمن کاهش محبوبیت سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی و تشدید مشکلات اقتصادی و مرتبط ساختن آن را با برنامه های سپاه پاسداران و نیروهای مسلح تکرار کردند. افکار عمومی را کم رنگ کرد.

اما امسال در دومین سالگرد شهادت این سردار بزرگ دشمن که تمام آن اهداف را از دست داده بود، با پاک کردن تصاویر، فیلم ها و مطالب مرتبط با حج سعی کرد نام خود و مکتب و مسیر جبهه مقاومت را محو کند. قاسم سلیمانی. در واقع دشمن امسال به دلیل تلاش برای کشتن شخصیت حاج قاسم در سال های گذشته شکست خورد، زیرا برای کشتن قهرمان باید نقاط ضعف قهرمان را شناخت و آشکار کرد، در حالی که حاج قاسم شخصیتی منحصر به فرد و محبوب با شخصیتی ساده و سالم است. زندگی

از این رو تمام توجه خود را معطوف به توقف قطار کرد که به خاطر خون این شهید و یارانش روی ریل است و به سرعت در حال حرکت است و بی شک سکاندار این قطار حاج حاجم و مکتب ایشان است تا جایی که ممکن است او نباید اجازه دهد که این شخصیت و الگو به جوامع ارائه شود. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که یکی دیگر از دلایلی که دشمن تمام تلاش خود را بر این جنبه متمرکز کرد، ورود فعالان سایبری به این حوزه بود، بنابراین دشمن به دلیل اینکه نمی توانست به سراغ داستان های دیگر برود. برخورد با چند جبهه

از این رو شاهد حذف میلیون ها پست و مطالب مرتبط با حاج قاسم و مسدود شدن هزاران اکانت اینستاگرام و توئیتر توسط دشمن برای رسیدن به این اهداف پیش بینی شده بوده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید