حراج هزاران مدرسه جدید و قدیمی در قالب تولید!

حراج هزاران مدرسه جدید و قدیمی در قالب تولید!

در مجموع، بیش از 1660 پروژه مدرسه سازی با نرخ پیشرفت متفاوت در این سیستم گنجانده شده است. کم و بیش مدرسه قدیمی هم برای فروش اعلام شده است. مدارس در این لیست با 2 عنوان قدیمی یا تخریب شده نشان داده شده اند. قیمت فروش این مدارس و نحوه فروش نیز مشخص نیست. با توجه به اینکه هدف از اجرا تامین اعتبار برای دولت است، مشخص نشده است که این مدارس با چه قیمتی و با چه شرایطی (نقد، اقساطی) به فروش می رسند.

هیرش سعیدیان- اگرچه به گفته نمایندگان مجلس میزان فروش اموال در قالب طرح جنجالی تولید حدود 18 هزار میلیارد تومان است، اما شورای تولید تنها فهرست کوچکی از املاک را منتشر کرده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که دولت نمی خواهد آدرس دقیق و مشخصات ملک در حال فروش را منتشر کند. این پاسخ منفی در پاسخ به منتقدانی بود که اعلام کردند قیمت، آدرس و مشخصات ملک در سامانه تولید برای بررسی رسانه ای یکی از راه های کاهش فساد گسترده در قالب این طرح است. معمولاً اموالی که در فرآیند خصوصی‌سازی قرار دارند، به قیمتی بسیار کمتر از قیمت واقعی، در صورت پرداخت، به الیگارشی وابسته به قدرت فروخته می‌شوند.

از جمله املاک ارائه شده برای فروش در این سایت صدها پروژه مدرسه سازی است. این در حالی است که مسئولان آموزش و پرورش می گویند کشور با کمبود شدید کلاس و فضای آموزشی مواجه است.

به گفته معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، فضای استاندارد آموزشی در کشور 8.4 متر مربع است در حالی که این میزان در حال حاضر تنها 5.22 متر مربع است. این میزان فضای آموزشی با احتساب 130 هزار کلاس گلی و گلی و کلاس های فرسوده محاسبه شده است که در صورت کسر بافت فرسوده آموزش و پرورش، این تعداد بسیار کمتر می شود.

دولت در سال‌های اخیر تلاش کرده تا با برگزاری جشنواره‌های متعدد خیرین مدرسه‌ساز، با جذب خیرین، بخشی از این کمبود را جبران کند. نفوذ.

در استان کرمانشاه در مجموع 43 مدرسه و طرح ساختمان مدارس اضافی برای فروش گذاشته شده است. بسیاری از این مدارس متعلق به مناطق فقیر هستند. این پروژه ها در سال های 94، 96، 97 و 99 شروع به بهره برداری کردند که اجرای فیزیکی طرح ها نیز 50 تا 98 درصد است. در واقع دولت مدارس روستایی را به فروش گذاشته است که کاملاً آماده بهره برداری هستند.

برخی از این مدارس عبارتند از: احداث دبستان 2 کلاسه در روستای دشت لیل ثلاث باباجانی، احداث دبستان 2 کلاسه در هیبت الله سنگر و احداث دبستان 3 کلاسه در روستای میرزاآباد کنگاور. سازمان خصوصی سازی در پاسخ به تماس خبرنگار آفتاب نیوز درباره علت فروش این مدارس از ارائه توضیح خودداری کرد.

طبق مستندات سایت، مدارس در تمامی 31 استان کشور در قالب طرح بهره وری برای فروش عرضه می شود.

تعداد مدارس در حال ساخت ارائه شده در فایل های اکسل جداگانه برای هر استان به شرح زیر می باشد. کهکیلویه و بویراحمد 36، همدان 42، آذربایجان غربی 43، اردبیل 31، تهران 41، خراسان رضوی 78 (شامل سالن چند منظوره، کارگاه و نمازخانه)، زنجان 6 مدرسه و استخر، خراسان شمالی 13 مدرسه و 1 مدرسه شبانه روزی دختران ، کردستان 45، کرمان 97، یک دارالقرآن با 65 درصد پیشرفت فیزیکی و 1 سالن چند منظوره، گیلان 8، مرکزی 19، مازندران 19، یزد 40، گلستان 12، ایلام 15، چهارمحال و بختیاری 53، سمنان. 8 مدرسه و 1 مرکز باقرالعلوم، قزوین 26، سیستان و بلوچستان 202، لرستان 48، هرمزگان 29 مدرسه و 4 خوابگاه، آذربایجان شرقی 121، اصفهان 168 مدرسه و چندین پروژه، بوشهر 16، خراسان جنوبی 39، برز 20، 203 مدرسه قم 3 و فارس 130

در مجموع، بیش از 1660 پروژه مدرسه سازی با نرخ پیشرفت متفاوت در این سیستم گنجانده شده است. کم و بیش مدرسه قدیمی هم برای فروش اعلام شده است. مدارس در این لیست با 2 عنوان قدیمی یا تخریب شده نشان داده شده اند.

معلوم نیست ساختمان هایی که در ابتدا برای نیازهای مدرسه ساخته شده اند چه تغییری خواهد کرد و خریدار با چه انگیزه مالی برای آنها هزینه خواهد کرد.

قیمت فروش این مدارس و نحوه فروش نیز مشخص نیست. با توجه به اینکه هدف از اجرا تامین اعتبار برای دولت است، مشخص نشده است که این مدارس با چه قیمتی و با چه شرایطی (نقد، اقساطی) به فروش می رسند.

سوال دیگر این است که با تامین مدارس در قالب تکلیف نیاز شدید به فضای مطالعه و کلاس درس چه خواهد شد؟ برخی از این مدارس نیز در روستاهای دورافتاده و فقیرنشین قرار دارند که کاربری پس از فروش آنها مشخص نیست.

8 مدرسه ارائه شده در آذربایجان غربی متعلق به شهرستان زلزله زده خوی است. مسئولان مولدسازی نیز نمازخانه مدرسه استعدادهای درخشان ارومیه را برای فروش درج کرده اند. با توجه به اینکه این تنها مرحله اول عرضه ملک است، ممکن است در آینده مدارس بیشتری برای فروش ارائه شود. در این طرح آموزشی هم پروژه ساختمان های جدید مدارس در حال ساخت و هم مدارس تخریب شده و قدیمی برای فروش ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید