حرف Z برای پوتین چه معنایی دارد؟

حرف Z برای پوتین چه معنایی دارد؟

روهر نه : سرویس های امنیتی روسیه پس از حمله به محل سکونت و محل کار مدافعان حقوق بشر و فعالان ضد جنگ، حرف Z را ترک می کنند. مقامات روسی از Z برای نشان دادن وفاداری به رهبر خود پوتین استفاده می کنند. امروز بیش از هر چیز Z برای پوتین است.

– آخرین حرف الفبای لاتین به نماد حمایت از جنگ روسیه در اوکراین تبدیل شده است.

حرف Z و هشتگ «ما چیزی را که به ما تعلق دارد را رها نمی کنیم» روی دیواری در لیگوفسکی، سنت پترزبورگ، روسیه ظاهر می شود. حرف Z توسط ارتش روسیه به عنوان نمادی بر روی خودروهای زرهی خود در اوکراین استفاده می شود.

نیروهای روسیه در 24 فوریه، روزی که رئیس جمهور زلنسکی خواستار حکومت نظامی و مجموعه ای از تحریم های شدید اقتصادی علیه روسیه توسط کشورهای غربی شد، وارد اوکراین شدند.

حرف Z به خط سیریلیک 3 نوشته شده است، اما از زمان حمله اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین در 24 فوریه، استفاده از شکل لاتین این حرف در روسیه گسترش یافته است.

تنها چند روز پس از کودتای نظامی روسیه علیه اوکراین، ماریا بوتینا، جاسوس روس که اکنون یک سیاستمدار شده است، ویدئویی از نقاشی Z روی کت خود منتشر کرد. گفت: برادران همینطور ادامه دهید. “ما برای همیشه با شما هستیم.”

فرماندار کامرون، منطقه ای با معدن زغال سنگ در سیبری، که به طور غیررسمی Kuzbass (به خط سیریلیک Kuzbass) نامیده می شود، دستور داد نام منطقه به لاتین KuZbass ترجمه شود. ایوان کولیاک، ژیمناستیک روسی، زمانی که به همراه رقیب اوکراینی خود در جام جهانی ژیمناستیک در قطر در تاریخ 5 مارس روی سکو رفت، نشان Z را بر روی لباس های خود قرار داد و این امر باعث شد تا فدراسیون بین المللی ژیمناستیک اقدامات انضباطی را علیه او انجام دهد. چرا حرف Z به نماد حمایت از جنگ ولادیمیر پوتین علیه اوکراین تبدیل شده است؟

در زمانی که نیروهای روسی در اوایل سال جاری در مرزهای اوکراین مستقر بودند، ناظران اطلاعاتی متوجه نامه هایی شدند که به تانک های روسی نوشته شده بود. از جمله این حروف می توان به حرف V، حرف Z در داخل جعبه و حرف ساده Z اشاره کرد. از آن زمان تاکنون، نظریه های بی شماری مطرح شده است: Z احتمالاً مخفف West به معنای “غرب” در روسی است (مسیری که روسی طی کرده است. نیروها).

این ممکن است نشان دهنده تمایل کرملین برای سرنگونی زلنسکی رئیس جمهور اوکراین باشد. در عوض، تحلیلگران نظامی بر این باورند که این نامه‌ها مربوط به بخش‌های خاصی از نیروی روسیه است که در این حمله شرکت داشتند. با بیش از 100 گروه تاکتیکی و گردانی متشکل از 600 تا 1000 سرباز روسیه در شرق دور که در اوکراین فعالیت می کنند، چنین علائمی می تواند آنها را از دشمنان خود در میدان نبرد متمایز کند.

از ابتدای جنگ، دستگاه تبلیغات دولتی روسیه Z را به لوگوی غیر رسمی عملیات تبدیل کرده است. وزارت دفاع روسیه پیشنهاد کرد که این کلمه به معنای “برای”، یک کلمه روسی برای “برای”، به عنوان “برای پیروزی” باشد. شبکه خبری تبلیغاتی دولتی روسیه، راشا تودی، فروش تی شرت های حکاکی شده را آغاز کرده است. ولادیمیر سولویوف مجری تلویزیون دولتی روسیه در جدیدترین ویدیوهای خود حرف Z را روی لپ تاپ خود قرار داده است.

گرافیتی های طرفدار جنگ که در اکاترینبورگ، شهری در سیبری نقاشی شده اند نیز حاوی این بیانیه است. فعالان ناسیونالیست در مسکو ستونی از خودروهای برجسته Z را برای حرکت در شهر سازماندهی کردند. یک مرکز مراقبت از کودکان در کازان، شهری در غرب روسیه، ترتیبی داد تا بیماران عکس‌های Z شکل بگیرند.

ولادیمیر واویلف، مدیر خیریه ای که مرکز را اداره می کند، با ابراز حمایت خود از پوتین، به یک خبرگزاری محلی گفت که “نیروی” فاشیستی “در اوکراین (که توسط رهبر اوکراینی منتخب پوتین شناسایی شده است)” تنها از طریق استفاده از زور خواهد بود. جلوی ما متوقف شد.

انتخاب حرف Z چند روز پس از عملیات نظامی روسیه نشان می دهد که برنامه ریزی جنگ اطلاعاتی روسیه ممکن است به اندازه برنامه ریزی جنگ روی زمین تصادفی بوده باشد. طنزی وجود دارد که از حروف لاتین به عنوان نماد جنگ روسیه استفاده می شود، در حالی که پوتین با ادعای نادرست این که زبان روسی در اوکراین در معرض تهدید است، سعی در توجیه جنگ خود در این کشور داشته است.

چنین کلمه لاتینی هرگز توسط دولت روسیه استفاده نشده است. وزیر دفاع اوکراین آن را با نماد رسوایی صلیب شکسته نازی مقایسه کرد. اما اکنون Z به یک نماد تبدیل شده است. مخالفان و کسانی که در روسیه علیه جنگ در اوکراین صحبت می کنند، می گویند در اعتراض به این موضوع، حرف Z را در آپارتمان های خود بزرگتر کرده یا بزرگتر کرده اند.

مقامات امنیتی روسیه پس از یورش به محل سکونت و محل کار فعالان حقوق بشر و فعالان ضد جنگ، حرف Z را ترک می کنند. مقامات روسی از Z برای نشان دادن وفاداری به رهبر خود پوتین استفاده می کنند. امروز بیش از هر چیز Z برای پوتین است.

دیدگاهتان را بنویسید