حرکت پرشتاب جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت و توسعه / انقلاب علمی و پزشکی به سمت احداث مراکز تولیدی در دل روستاها

ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805309

مروری بر دستاوردهای جهشی معنویت با پیروزی انقلاب اسلامی؛

در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی؛ دستاوردهای لیپ فروگ بر اساس معنویت این نظام الهی آنقدر گسترده و متنوع بود که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحب نظران بی طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نیز به عظمت و کارایی بالای آن پی می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ حسین بزماندگان از علمای اهل سنت جنوب کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار داشت: در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی؛ انقلاب اسلامی در سال 1380 و 1388 به ثمر نشست. دستاوردهای لیپ فروگ بر اساس معنویت این نظام الهی آنقدر گسترده و متنوع بود که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحب نظران بی طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده منطقه نیز به عظمت و کارایی بالای آن اذعان دارند.

پاتریک سیل، تحلیلگر خاورمیانه که تاکید کرد ایران در حال تبدیل شدن به یک دموکراسی درخشان است، نوشت: ایران در حال تبدیل شدن به یکی از آزادترین، مدرن ترین و منسجم ترین کشورهای خاورمیانه است.
بازماندگان بیان کردند: اگر شرایط کشور قبل از انقلاب اسلامی را بررسی کنیم، باید برای درک بهتر آن به موارد نگاه کنیم و برای درک بهتر دستاوردهای کشور در ابعاد مختلف، مروری کوتاه بر شرایط کشور داشته باشیم. زمان شرایطی که در مقایسه وضعیت کنونی کشور با وضعیت قبل از انقلاب و سایر کشورهای هم سطح می تواند در ارزیابی بهتر و دقیق تر از عظمت دستاوردهای انقلاب اسلامی مؤثر باشد.

3a23981e 2e9e 44a8 818a 7a0a833d1cee خبر خاکستری

پیش از انقلاب اسلامی ایران جایگاه جهانی در تولید علمی نداشت

وی گفت: ایران قبل از انقلاب اسلامی در تولید علم و دانش جایگاه جهانی نداشت و محصولات صنعتی و فناوری آن بسیار محدود و عمدتاً به مونتاژ خلاصه می شد. حکومت و ساختار سیاسی کشور تا 200 سال قبل از انقلاب در بدترین وضعیت ممکن قرار داشت و به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) در این دوران ایران کشوری است که نه تنها هیچ نقشی ایفا نمی کند. در نظام بین‌الملل، اما با مشارکت عمومی دولت‌های غربی و شرقی در مسائل مهمی از جمله؛ با عزل و نصب پادشاهان ایران، در واقع، حکام وقت از فرصت تصمیم گیری در اداره امور داخلی محروم شدند.

شیخ حسین بزماندگان به بررسی اجمالی وضعیت اقتصادی ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ما به این واقعیت دست یافته ایم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کارشکنی های خارجی منجر به کاهش شدید درآمدهای نفتی شده است. . “
در این روزها؛ فشارها به حدی است که علیرغم تلاش های فراوان برای حل این مشکل، در سال 86 تنها منبع درآمد کشور یعنی نفت تنها بخش کوچکی از درآمد کشور را دریافت کرد که قسمت پایین آن در بانک های خارجی بلوکه شد.
بازماندگان گفتند: همه پیشرفت های علمی، اجتماعی و فنی در شرایط تحریم صورت گرفته است. خیلی مهم است؛ دروازه‌های علم و فناوری را بستند، راه‌ها را بستند، محصولات مورد نیاز ما را به ما نفروختند و بنابراین پیشرفت کردیم.
وی گفت: به برکت حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و خون شهدا دستاوردهای خوبی از فرهنگ و اقتصاد گرفته تا توسعه نظامی، سیاسی، بصیرتی و معنوی در کشور داشته ایم. این یکی از بزرگترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.«این مهم است که بعد از انقلاب اسلامی در کنار رشد کمی و کیفی هیئت های مذهبی، برای اولین بار واژه هایی مانند؛ و مواردی از این قبیل مطرح شده است. به طور جدی مورد توجه افراد جامعه به ویژه جوانان است.

48474eb5 19b4 4b52 92bd a583d8fa17b8 خبر خاکستری

استقلال کشور؛ اولین دستاورد سیاسی مبتنی بر اراده مردم است

عالم اهل سنت جنوب کشور گفت: یکی دیگر از دستاوردهای مهمی که در بعد سیاسی داشته ایم رهایی از سلطه استکبار و استقرار نظام جمهوری اسلامی و استقلال کشور است. اولین دستاورد سیاسی مبتنی بر اراده مردم پس از سقوط و برچیده شدن رژیم ستم شاهی و نقطه شروع مشارکت عمومی در اداره امور کشور، در واقع اولین گام در راه استقرار مردم سالاری دینی با احیای روحیه است. اعتماد به نفس توده ها، مبارزات و توجه جدی به حقوق سیاسی و اجتماعی زنان و اعاده حیثیت معنوی جامعه بیش از پیش تقویت شده است.

بازماندگان گفتند: با عزم کامل، ایمان و ایمان کامل معتقدم انشالله ایران اسلامی قدرت اول منطقه و تاثیرگذار در جهان خواهد بود و این نشان از دیپلماسی فعال با استقبال استانداران است. . “

3be7c638 754b 49ea b123 f9988699483c خبر خاکستری

افزایش رشد و حضور فعال کشور در عرصه های علمی
وی افزود: یکی دیگر از افتخارات غرورآفرین برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رشد روزافزون و حضور فعال کشور در عرصه های علمی است. پیشرفت در این زمینه به قدری سریع بوده که کارشناسان می گویند تا سال 1391 بیش از 26196 اختراع به ثبت رسیده است.«این اختراع در کشور به ثبت رسیده است، رتبه تولید علمی و جزو بهترین دانشمندان و محققین جهان است.
دانشمند اهل سنت جنوب کشور گفت: درباره دستاوردهای حوزه سلامت حرفی برای گفتن داریم و به اندازه ای که می بینیم داریم.
افزایش تعداد پزشکان از 15000 به بیش از 111000 نفر و بی نیازی کامل کشور از جذب پزشکان خارجی و همچنین تبدیل کشور به مرکز منطقه ای گردشگری سلامت و پذیرش و درمان بیماران خارجی مبتلا به انواع بیماری ها و کسب دانش. کشت سلول های بنیادی قرار گرفتن در میان کشورهای پیشرو در پیوند کلیه و درمان بیماری های چشمی، کسب تجربیات ارزنده در مقابله با عوارض و بیماری های مختلف ناشی از عوامل شیمیایی، یکی از مهم ترین دستاوردهای جدید بخش پزشکی است.

7c55c345 ac23 43c0 85ad 0d5bc6e6bf57 خبر خاکستری

کسب رتبه اول تولید دارو در خاورمیانه
اضافه شدن بازماندگان: کسب رتبه اول در تولید دارو در خاورمیانه، تولید 97 درصد داروهای مورد نیاز و صادرات دارو از جمله داروهای بیوتکنولوژیک، خودکفایی با واکسن، ریشه کنی فلج اطفال و سایر بیماری های شایع، پوشش واکسیناسیون 30 100 درصدی. افزایش تعداد بیمارستان ها و مراکز درمانی، توسعه سلامت کشور و موفقیت در اولویت بندی پیشگیری قبل از درمان و در نهایت افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال و کاهش مرگ و میر مادران بعد از انقلاب از دیگر دستاوردهای علمی است. در حوزه پزشکی مورد توجه قرار می گیرد که می توان آن را انقلاب پزشکی نامید.

وی تاکید کرد: از دستاوردهای انقلاب اسلامی، رشد صنعتی تا پیشرفت فرهنگی، اقتصادی تا نظامی از دیگر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دانشمند اهل سنت جنوب کشور ادامه داد: رشد صنعت در کشور به قدری سریع و شتابان بود که علاوه بر ساخت چندین شهر صنعتی در حاشیه شهرها، ساخت مجتمع های صنعتی در روستاها نیز به برنامه ای مستمر تبدیل شده است. علاوه بر افزایش تعداد کارخانه ها به محصولات مختلفی که در این مجموعه ها تولید و در بسیاری از موارد به خارج از کشور صادر می شود.

8805e6c3 6155 4b29 8cd8 1650dad41a4f خبر خاکستری

ساخت نیروگاه های مختلف بادی، گازی و فسیلی و ساخت اولین نیروگاه اتمی بوشهر
بازماندگان گفت: احداث نیروگاه های بادی، گازی، فسیلی و ساخت اولین نیروگاه اتمی بوشهر و اولین نیروگاه زیرزمینی در اردبیل و جمهوری اسلامی ایران چهارمین کشوری است که سدسازی کرده و تامین های مختلف می کند. خدمات فنی، عمرانی و سایر کشورها این برگ زرین دیگری از کتاب پرافتخار انقلاب اسلامی است.

وی افزود: حجم نفت صادراتی غیرنفتی از 2 درصد قبل از انقلاب اسلامی به بیش از 45 درصد در شرایط کنونی رسیده و تعادل نسبی برای صادرات سایر اقلام ایجاد شده است.
این عالم اهل سنت جنوب افزود: از تمام دستاوردهای نظامی که به آن اشاره کردم و از ذکر آنها به دلیل محدودیت زمانی متأسفم.
از جمله مواردی هستند که قبل از انقلاب اسلامی در کشور تولید نداشتند و مهمتر اینکه بخش قابل توجهی از آنها در انحصار تعداد کمی از کشورهای پیشرفته دنیا بود.

بازماندگان می گویند: بخش عمده ای از پیشرفت های کشور مرهون تلاش های دولت و ملت سرافراز ایران اسلامی در سال های پس از انقلاب است، بنابراین پیشرفت های انقلاب اسلامی چه از نظر تنوع و چه از نظر گستردگی به این شکل بوده است. کوچک است که در مقایسه با وضعیت کنونی کشور و حتی بسیاری از کشورهای منطقه و جهان قابل بحث نیست.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید