حضور ناوگان در اقیانوس اطلس تجربه ای ارزشمند بود

زمان: 21:22
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777260

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حضور نیروی دریایی ارتش در خلیج فنلاند و اقیانوس اطلس تجربه ارزشمندی بود که می تواند در همکاری های مشترک دریایی ایران و روسیه نقش داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ والری گراسیموف ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه ، در دیدار گفت: “ایران شریک نزدیک روسیه است و روابط بین دو کشور طبق سنت قدیمی در فضای دوستانه در حال توسعه است و مذاکرات دوجانبه در حال انجام است.” با سردار محمد باقری

وی گفت: “در نشست امروز ما طیف وسیعی از مسائل دوجانبه و منطقه ای و مسائل بین المللی را مورد بحث قرار خواهیم داد.”

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با ابراز خرسندی از سفر سردار باقری و اعضای هیئت همراه به مسکو ، گفت: ایران شریک نزدیک روسیه است و روابط دو کشور در فضایی دوستانه در حال توسعه است. طبق یک سنت قدیمی “

گراسیموف گفت: “امروز فرصت خوبی برای بحث در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه و بین المللی است.”

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد: با وجود همه گیری ویروس کرونا ، تماس های جاری بین دو کشور ادامه دارد و امیدوارم مذاکرات امروز برای توسعه روابط دوجانبه مفید و مکمل باشد.

وی موضوع همکاری دو کشور در زمینه تسلیحات نظامی و توانایی ایران و روسیه در این زمینه را اولویت اول مذاکرات دانست.

سرلشکر محمد باقری با تشکر از دعوت وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: باید از روسیه و شخصاً رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به دلیل حمایت آنها از پیوستن ایران به توافقنامه شانگهای تشکر کنم.

وی در خصوص توسعه همکاری های ایران و روسیه در سال های اخیر گفت: روابط نظامی و دفاعی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است و امیدواریم مسیر گسترش همکاری ها ادامه یابد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ما با اشاره به عزم تهران و مسکو در مبارزه با تروریسم تصریح کرد: دو کشور در 10 سال گذشته به طور جدی به موضوع مبارزه با تروریسم بین المللی به ویژه در سوریه و عراق پرداخته اند.

سردار باقری با اشاره به همکاری های دو کشور در سطح فرماندهی و سیاسی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با روسیه اهمیت ویژه ای می دهند.

رئیس ستاد کل ارتش همچنین به حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه دریایی سن پترزبورگ روسیه اشاره کرد و افزود: حضور ناوگان راهبردی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فنلاند و اقیانوس اطلس بود. یک تجربه ارزشمند. خلاق باشید

ژنرال بیل مکانیکی ها گفت: ما دو کمیسیون نظامی مشترک داریم که در یک چارچوب به همکاری خود ادامه می دهند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید