حضور پرندگان وحشی هشدار جدی و زنگ خطر مهم برای صنعت طیور استان است

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد پرندگان آبزی وحشی برای زمستان گذرانی در دریاچه ها، تالاب ها و پشت سدهای استان، گفت: حضور این پرندگان هشدار و هشدار جدی است. هشدار مهم برای صنعت طیور استان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

مهدی فیضی بر لزوم افزایش سطح آگاهی فعالان صنعت طیور در استان برای پیشگیری از بیماری های تنفسی طیور تاکید کرد و گفت: پایش، پایش و مراقبت از بیماری های تنفسی در طیور انجام شود. اداره کل دامپزشکی استان با سازماندهی تیم های تشخیصی واکنش سریع و اقدام به موقع در مرغداری های استان و نیز ساماندهی پیوندهای بهداشتی در روستاها در آماده باش 24 ساعته است.

این مسئول دامپزشکی استان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 6 میلیون و 100 هزار قطعه طیور علیه آنفولانزای پرندگان واکسینه شده است، گفت: در همین مدت 25 هزار و 75 نمونه از مرغداری های صنعتی استان برداشت و به آزمایشگاه ارسال شد. اختیارات استان تحویل داده شده است.

دکتر فیضی همچنین از ۲۸۴ مورد مراقبت غیرعامل و ۱۳۴ مورد مراقبت فعال در واحدهای طیور استان در این مدت خبر داد و گفت: تشکیل ستاد استانی بیماری فوق حاد پرندگان و ستاد شهرستان در مراکز شهرستان ها، برگزاری جلسات مستمر با موسسات بهداشتی و بهداشتی مربوطه برای عموم مردم، برگزاری جلسات دوره ای با واحدهای صنفی، تعاونی ها و تشکل های صنفی در فواصل زمانی معین از مهمترین اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی استان است.

وی از موضوعات ایمنی زیستی و قرنطینه ای، اجرای مقررات بهداشتی و افزایش سطح امنیت زیستی در مراکز مرغداری، تشکیل تیم های تشخیص بیماری و واکنش سریع و همچنین ساماندهی رابطین بهداشتی روستاها و هماهنگی و همکاری با مراکز بهداشتی درمانی در مراکز خبر داد. بخشداری و روستا اقدامات کنترلی و پیشگیرانه دامپزشکی بخشداری را برشمرد.



آیا این خبر مفید بود؟