حفاظت از جان، مال و ناموس مردم وظیفه پلیس است


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904920

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه حفظ جان، مال و ناموس مردم وظیفه نیروی انتظامی است، گفت: زمانی که کار مختل شد نیروی انتظامی، بسیج و بخشی از نیروهای سپاه پاسداران برای برخورد با اغتشاش گران وارد عمل شدند. امنیت را تضمین کنید.» و آنها به شدت ایستادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حسین اشتری در جلسه بررسی وقایع اخیر کشور اظهار داشت: بیست و دوم شهریور ماه برای انجام مراسم اربعین برای انجام ماموریت به شهرستان شلمچه رفته بودم که از درگذشت مرحوم امینی مطلع شدم. و در آن زمان به چند نکته اشاره کردم یکی از آنها این است که باید با دقت و فوری به موضوع رسیدگی شود و به خانواده و پدر و مادرش رسیدگی شود و اگر سهل انگاری یا اشتباهی شد رسیدگی کنیم. سپس به تهران رسیدم و حتی حدود 20 دقیقه شخصاً با پدر آن مرحوم صحبت کردم.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به این حادثه افزود: کاری که توسط ماموران ما انجام شد روال معمول و جاری بیش نبود و مورد تایید مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و انسانی و اسلامی ما بود. وظیفه کاملا رعایت شد

وی درباره حوادث و عواقب این حادثه گفت: پس از تشییع جنازه که در روز اربعین برگزار شد، تجمعاتی آغاز شد که ابتدا اعتراضی بود، اما بلافاصله به اغتشاش و حمله به اموال عمومی، شعارهای توهین آمیز و حمله به بانک ها تبدیل شد. و سوپرمارکت ها و غیره و مردمی که از هیجان و ناراحتی به خیابان ها ریختند بلافاصله صف های خود را از اغتشاش گران جدا کردند و این هوشمندی و درایت مردم واقعا ستودنی و قابل تقدیر است.

سردار اشتری حفظ جان، مال و ناموس مردم را وظیفه نیروی انتظامی عنوان کرد و تصریح کرد: با اخلال در کار، نیروی انتظامی، بسیج و بخشی از نیروی سپاه پاسداران برای برخورد با اغتشاشگران وارد عمل شدند و به آنها کمک کردند. امنیت، و با قدرت برخاستند. در این میان برخی از مسئولان و خودی ها ندانسته یا بدون اطلاع، برخی عمدا و برخی ناخواسته اظهار نظر می کردند و این روند ادامه داشت تا اینکه بیانات حکیمانه و روشنگرانه مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی و تربیت نیروی انتظامی (ع) امام حسن مجتبی که راه را برای مردان و مسئولان باز کرد، دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کرد.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسن میتبی(ع) گفت: ایشان در سخنرانی خود که پس از دو سال برای اولین بار در خارج از حسینیه برگزار شد، مطالب مهم بسیاری از جمله همین موضع را بدون تحقیق بیان کردند. برخی از خواص که از آنان خواسته اند موضع و سخنان خود را تصحیح کنند، برخی چنین کردند، اما برخی نکردند. وی همچنین حمله به پولیس را هدفمند و برنامه ریزی شده توصیف کرد و تضعیف پولیس و حمله به آنان را تضعیف و حمله به امنیت کشور خواند. این سخنان بسیار روشنگر بود.

فرمانده انتظامی کشور در خصوص جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمودند، دشمنان از جنگ ترکیبی سنگین علیه ما استفاده کرده اند که اوج آن همین واقعه معروف بود. جمهوری اسلامی ایران حوادث زیادی را پشت سر گذاشته است که اوج آن در دهه 60 بود که منافقین روزانه 150 نفر را می کشتند، بعث با ایران وارد جنگ شده بود و دنیا ما را تحریم کرده بود، اما واقعاً این حادثه و این شورش این یک اتفاق بی نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی بود زیرا بسیار پیچیده بود و دشمن تمام توان خود را در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و رسانه ای، مخالفان داخلی و خارجی و حتی به میدان آورده بود. رهبران شورش ها فعال بودند و اتفاقات زیادی افتاد.

وی به مناسبت عملیات رسانه ای دشمن افزود: یکی از سنگین ترین عملیات رسانه ای علیه کشورمان در این فتنه انجام شده است. شبکه بین المللی عربستان به صورت 24 ساعته اخبار پخش می کرد و این اتفاق می افتاد که مثلاً همین الان در فلان خیابان درگیری و تجمع رخ داده و ما پشت پرده های مرکز پلیس آن را نگاه می کردیم. خیابان و دیدم خبری نیست. البته در جاهایی کارهای واقعا مجرمانه انجام می دادند، مثلاً در بعضی شهرها مغازه های مردم را سرقت می کردند، ماشین ها را آتش می زدند و به خانه هایی حمله می کردند که فکر می کردند هیچ کس داخل آن نیست. با این حال پلیس تا جایی که امکان دارد با کلک برخورد می کند، اما زمانی که فردی به قصد درگیری با مردم به خیابان می آید، پلیس با هیچکس در مورد امنیت مردم سازش نمی کند و ما در صورت لزوم با جدیت برخورد می کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: فیلمنامه سازی و ترور نیز از دیگر عوارض این شورش بود. هرکسی که در این مدت به هر دلیلی فوت می کرد به رسانه ها گزارش می شد و مقصر آن رژیم بود. یک نفر خودکشی کرده بود، سکته قلبی کرده بود و… و بلافاصله نظام را مقصر می دانستند. یا مثلاً یک مورد داشتیم که فیلمی پخش شد که یک افسر پلیس یک زن را هل می‌دهد و زن روی زمین می‌افتد. وقتی کل فیلم را دیدیم، در این فیلم خانم 7 بار به پلیس ها حمله می کند و قصد درگیری با آنها را دارد، یک بار با چاقوی فرش حمله می کند و بار آخر با چنان فحاشی شرم آور که در نهایت پلیس او را به زمین می زند. او می خورد. پس از دستگیری مادر این زن، او آمد و گفت عمویش در خارج از کشور است و به آنها گفت که برای اخذ اقامت باید در این تظاهرات شرکت کنند، با پلیس مبارزه کنند و فیلمی بسازند تا سندی برای اخذ پناهندگی و اقامت باشد. .

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: این افراد اخیرا واقعاً برای ضرب و شتم و کشتار و براندازی به خیابان ها آمده اند. ما اخیراً 17 نفر مسلح و 94 نفر از افراد مرتبط با سازمان منافقین و خانواده هایشان را دستگیر کردیم و به همین دلیل می گویم که آنها به قصد مبارزه با جمهوری اسلامی آمده اند اما به یاری خدا و حمایت مردم. رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و جایگاه نیروی انتظامی و امنیتی نتوانست کاری از پیش ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید