حفاظت از محیط زیست از طریق مشارکت عمومی حاصل می شود

ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799446

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حضور انسان یکی از راهکارهای این سازمان در دوره جدید است، گفت: با 3500 نفر جمعیت نمی توان سرزمین پهناور ایران را حفظ و مدیریت کرد، به طوری که حضور و مشارکت مردم بسیار مهم است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; نورولا مرادی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان اظهار داشت: توجه به محیط زیست یکی از مهم ترین و اساسی ترین راهبردهای رئیس جمهور و دولت مردمی است.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور با فعالان محیط زیست و تشکل های توده ای در روزهای آغازین دولت سیزدهم، گفت: این دیدار و گفتگوی رئیس جمهور با فعالان محیط زیست اتفاق بسیار ارزشمندی بود که رئیس جمهور تاکید ویژه ای بر محیط زیست داشت. دفاع و بسیاری از نکات و راهکارهای مهم را برای ادامه سفر بیان کرد.

مرادی افزود: رئیس جمهور در این جلسه گفت هر توسعه ای بخشی از محیط زیست است که یک جمله تاریخی است و اهمیت چشم انداز دولت جدید را مشخص می کند.

وی توجه به حوزه های مردمی را از دیگر نکات برجسته رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: به همین دلیل تمرکز بر مردم و حضور مردم یکی از راهبردهای سازمان در دوره جدید است.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با 3 هزار و 500 نفر جمعیت نمی توان خاک پهناور ایران را حفظ و مدیریت کرد، بنابراین حضور و مشارکت مردم در این منطقه بسیار مهم است و تلاش می شود. ساخته شود تا همه مردم نسبت به محیط زیست حساس شوند.

وی با بیان اینکه توجه به توسعه سواد زیست محیطی از دیگر راهکارهای سازمان است، گفت: سواد زیست محیطی می تواند در این زمینه به ما کمک کند و با گسترش سواد زیست محیطی می توانیم مردم را مشغول به کار کنیم.

مرادی سازمان های مردم نهاد را از دیگر راهبردهای این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد در دوره جدید قطعا نقش ویژه ای خواهند داشت و پیش بینی می شود در دوره جدید تعداد تشکل های محیط زیستی استان زنجان در حوزه های عمومی و تخصصی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مردم فلات ایران ذاتاً بوم گرا هستند و فرهنگ ما سرشار از شناخت سنتی محیط زیست است، گفت: تلاش می کنیم بخشی از دانش فنی و سنتی محیط زیست که مغفول مانده را احیا کنیم و هزینه خواهیم کرد. توجه ویژه ای به این منطقه داشت.

مرادی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت های تاریخی محیط زیست نقش آفرینی در ایجاد امید در جامعه است، گفت: با محیط سالم می توان به جامعه امیدوار بود و در این راستا انتظار می رود محیط زیست استان زنجان به الگو و نماد تبدیل شود. در کشور باشد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما محیط زیست را در درجه اول یک نهاد رسانه ای می دانیم.

وی با اشاره به تاکید بر پاسخگویی در دولت مردمی گفت: همه ما باید در قبال مسئولیت خود پاسخگو باشیم.

مرادی گفت: ایجاد تحول از طریق شایستگی گزینی، تکریم همکاران و استفاده از ویژگی ها و توانایی های همکاران نیز از جمله مواردی است که رهبری جدید باید به آن توجه کند.

در پایان این مراسم محمدرضا یافتیان به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان معرفی و حسین آبسالان (مدیرکل سابق) مفتخر به بازنشستگی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید