حفظ ناموس ملت ایران بزرگترین افتخار است/ «شبه افکنی» در میدان نبرد دشمن در جنگ نرم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقحجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه یکی از فلسفه های نهضت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است و امروز حفظ آبرو و آبروی امام حسین(ع) است. ملت ایران مشهورترین است: سلامت محیط زیست، خانواده، تربیت جوانان آماده اعتلای کشور، تقویت علم و فناوری، سلامت محیط زیست، برقراری عدالت اقتصادی و قضایی. تحريك اقتصاد و توليد اجتماعي و ترويج اخلاق اسلامي از ديگر موارد معروفي است كه هر كس با توجه به توان خود بايد در اين زمينه ها تلاش كند.

امام موقت بیرجند با اشاره به معنای امر به معروف و نهی از منکر و گستره آن در بیانات مقام معظم رهبری گفت: امر به معروف این است که همه مومنان در هر نقطه از دنیا موظف به حرکت هستند. جامعه را به سوی خیر و نیکی و امر به معروف و نهی از منکر یعنی نگاهداری و نجات همه مؤمنان از بدی ها و بدی ها.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به بزرگ ترین خوبی ها و بدی ها از منظر مقام معظم رهبری افزود: در این حوزه هر کدام از ما نظر خود را داریم اما امام جامعه و نایب امام زمان (عج) ) می گویند که بزرگ ترین خوبی ها بیش از هر چیز اقامه نظام اسلامی و حفظ آن است.

وی تضعیف نظام اسلامی را یکی از بزرگترین آفات برشمرد و ادامه داد: تضعیف فرهنگ اسلامی، اقتصاد جامعه و علم و فناوری از شر جامعه اسلامی است و باید از آن جلوگیری کرد.

خطیب جمعه بیرجند افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از بدو پیدایش در صدد نابودی نظام جمهوری اسلامی بوده اند و در تمام این سال ها از توطئه دریغ نکرده اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز میدان دشمن جنگ نرمی است که جامعه را دچار تردید می کند، یادآور شد: در سال های گذشته اغتشاشات زیادی در کشور وجود داشت، اما مردم به میدان رفتند و توطئه های دشمنان را شکست دادند. اوایل انقلاب در مقابل دشمن بهترین سرمایه است و فرزندان خود را وقف انقلاب و نظام اسلامی کردند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: دشمنان اعم از اروپایی ها و آمریکایی ها سال هاست که تلاش می کنند به جامعه بشری القا کنند که برای پیشرفت باید از دین فاصله بگیرند. در این میان جمهوری اسلامی با شعار دین وارد میدان شد و موفق شد این ادعای دشمنان و فرهنگ دین مداری برای صادرات به کشورهای دیگر را باطل کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نقش و جایگاه زنان مسلمان و متدین افزود: جامعه غربی زنان را به کالا تبدیل کرده و سطح آن را پایین آورده است، در حالی که ما ادعای حقوق زن را در مقابل فرهنگ غربی و آنچه که دشمنان هستند، داریم. انجام دادن . آنها از حضور زنان شریف و مستعد مسلمانی که سال هاست نقشه ها و تلاش های دشمن را باطل می کنند، احساس خطر می کنند.

وی ادامه داد: حضور حدود 50 درصد بانوان در کنکور سراسری دانشگاه ها، حضور در مراکز مهم و حساس علمی کشور با رعایت حجاب اسلامی، حضور بانوان مسلمان و متدین در میادین ورزشی صرفا بخشی از این عدد

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه بدون شک دشمنان بار دیگر در سیاست های ترویج ریش شکست خواهند خورد، تاکید کرد: عزت و عزت بانوان در عرصه های مختلف علمی به نظام جمهوری اسلامی و کشور عظمت می بخشد. ، نقشه های چندین ساله دشمنان را باطل می کند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به فعالیت شبکه های صدا و سیما گفت: این رسانه در بسیاری از صحنه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به عنوان دانشگاه دولتی عمل کرده است.

وی افزود: با توجه به آنچه در آینده اسلام و انقلاب لازم است، باید هر روز زمینه های رشد و تعالی در برنامه های مختلف این دانشگاه دولتی فراهم شود و در این زمینه تلاش و برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه موقت بیرجند به روز اهدای خون به عنوان یکی از مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت: مردم ایران همواره توانسته اند به همشهریان خود خون اهدا کنند و همیشه در مواقع ضروری کمک کنند.

وی با اشاره به دو اتفاق بزرگ در منطقه، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا ابتدا با تبلیغات رسمی به کشور رژیم صهیونیستی سفر می کند و سپس با کشورهای عربی که به دنبال تشکیل مثلث مثلثی از جمله هستند دیدار می کند. رژیم صهیونیستی، آمریکایی ها، اروپایی ها و کشورهای عربی.

خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: در مقابل این حرکت شاهد حضور رئیس جمهور روسیه در ایران و دیدار با مقام معظم رهبری و سفر رئیس جمهور ترکیه بودیم که بسیاری موضع گیری کردند.

وی گفت: از سوی دیگر بسیاری از مردم در مقابل تجاوزات و اشغالگران آمریکایی ها و اروپایی ها سکوت کرده اند و صدای خود را بلند نکرده اند، آیا واقعاً دشمنانی که بیش از صدها جنگ علیه کشورهای مسلمان به راه انداخته اند، همدل هستند. مردم اوکراین یا نگران حضور آمریکا در منطقه هستند؟

حجت الاسلام نوفرستی تصریح کرد: غربی ها می بینند که منافع آمریکایی ها در منطقه در خطر است و نظام جمهوری اسلامی از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی بررسی های انجام شده در کشورها ارتباط با رژیم صهیونیستی را رد می کنند.

وی افزود: ما کشورهای مسلمان پیرو اسلام ناب را به فرهنگ دین و اسلام دعوت می کنیم. برخی بیم آن را دارند که دولت مردمی و انقلابی مسیر دور زدن تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی مردم را از طریق ارتباط با کشورهای منطقه طی کند، اما نسبت به کشتار و نقشه های شوم دشمنان بی تفاوت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید