حقایقی تلخ برای خریداران، سرمایه گذاران و فروشندگان خانه

حقایقی تلخ برای خریداران، سرمایه گذاران و فروشندگان خانه

روز جدید : افزایش قیمت مسکن همچنان از تورم اصلی عقب است. این ممکن است سرمایه گذاران، فروشندگان، خریداران و حتی مستاجران را تا پایان سال نگران کند.

قیمت مسکن در تهران بر اساس آخرین گزارش رسمی بانک مرکزی به متری 35 میلیون تن رسیده است. به همین دلیل باید دستان خود را به صورت کاپیتولاسیون بالا ببریم و بپذیریم که رکورد تاریخی قیمت مسکن در تهران شکسته شده است، اما کار به همین جا ختم نمی شود. با احتساب همین رقم 35 میلیون تنی، در حال حاضر میانگین بودجه مورد نیاز برای خرید خانه های 100 متری در پایتخت به 3 میلیارد و 500 هزار تن می رسد. این عدد لعنتی را دوباره بخوانید! اما این بار با لحنی آرام تر. آره! سه میلیارد و 500 میلیون تن معادل 127 هزار دلار. اگر نمی توانید برای مقابله با چنین اعدادی صبر کنید، می توانید روی صلیب در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و آن را ببندید، اما اگر شجاعت ادامه دادن هر آنچه را که بازار مسکن در سال 1401 آورده است را دارید، ما با هم مرورش کن ما در مورد اعداد بزرگ، شکستن رکوردها و پیش بینی های باورنکردنی صحبت خواهیم کرد.

قیمت مسکن در نیمه شمالی پایتخت

میانگین قیمت مسکن در دو منطقه شمالی تهران رسما در حال افزایش است. طی 30 روز از اسفند 1400 میانگین قیمت مسکن در منطقه یک و دو پایتخت به ترتیب هفت میلیون و 150 هزار تن و پنج میلیون و 800 هزار تن افزایش یافته است. بدین ترتیب با ثبت میانگین قیمت 77 میلیون و 250 هزار تن و 48 میلیون و 750 هزار تن به عنوان میانگین هزینه مسکن در این مناطق، برآورد هزینه یک خانه 100 متری در منطقه یک، تقریباً هفت میلیارد و 725 میلیون تن است. و قیمت همان خانه در منطقه دو تهران به حدود 4 میلیارد و 875 میلیون تن می رسد. وقتی صحبت از میانگین قیمت مسکن می شود منظور از قیمت متوسط ​​خانه های معمولی قدیمی و نوساز و قیمت خانه های لوکس و اعیانی است که بحمدالله در شمال تهران کم نیستند. اطلاعات و اخبار منطقی حاکی از آن است که در شمال تهران خانه هایی وجود دارد که قیمت هر متر آنها به 280 میلیون تن و بیشتر می رسد. مساحتشون هم بالاست خدای نکرده. به این ترتیب ارزش یک خانه اعیانی 150 متری به عدد حیرت انگیز یعنی 42 میلیارد تن می رسد که برای چنین خانه هایی عجیب نخواهد بود. در شش منطقه شمالی شهر، میانگین قیمت مسکن بالاتر از میانگین شهر است.

ما در مورد خانه های واقع در مناطق یک و دو به تفصیل صحبت کردیم. در منطقه سه با میانگین متراژ 65 میلیون تن، در منطقه چهار با میانگین 37 میلیون و 500 هزار تن، در منطقه پنج با میانگین قیمت 42 میلیون و 900 هزار تن و در منطقه شش با میانگین قیمت 49. میلیون و 500 هزار متر با تومان روبرو هستیم. بنابراین اگر یکی از اطرافیان شما موفق به خرید خانه در چنین نقاطی از تهران شد، حتما برای او نیشکر بخرید یا حداقل مجسمه او را بسازید و به عنوان یک افسانه خانوادگی در مکانی امن قرار دهید. سرت سوت نزد؟ بیایید از زاویه دیگری به آن نگاه کنیم.

افزایش قیمت خانه در محله های پرطرفدار

ارزان ترین خانه های تهران طبق آمار در منطقه 18 قرار دارند. جایی که ارزش هر مترمربع مسکن با رشد یک میلیون تنی در اسفندماه به طور میانگین به 16 میلیون و 560 هزار تن رسید. با این حساب خرید خانه های 100 متری در این نقطه از شهر به حدود یک میلیارد و 655 میلیون تن پول نیاز دارد. میانگین قیمت یک خانه در محله 19 دقیقاً همین است. 16 میلیون و 560 هزار تن. اسفندماه امسال در حالی که قیمت مسکن در تهران حدود شش درصد افزایش داشت، در دو منطقه ارزان تهران یعنی منطقه 18 و منطقه 19 میانگین افزایش قیمت مسکن به ترتیب شش و 14 درصد در هر متر بود. بطور غیرمنتظره میانگین افزایش قیمت مسکن در منطقه 1 9 درصد، در منطقه 2 12 درصد، در منطقه 8 10 درصد، در منطقه 12 11 درصد و در منطقه 13 8 درصد بوده است. در همه این حوزه ها نشانه هایی از استقبال نامزدها و افزایش تعداد قراردادهای فروش دیده می شود. بیایید مثال عجیبی بزنیم.

عوامل موثر بر سرنوشت بازار مسکن در سال 1401 مشاوران املاک به شوخی می گویند بهترین زمان برای خرید مسکن همیشه پنج سال پیش بوده است. پس نپرسید چه زمانی برای خرید خانه مناسب است. ثبت نام کن

متوسط ​​قیمت یک خانه در محله 22 متری 32 میلیون و 400 هزار تن است. باید بدانید که منطقه 22 غربی ترین نقطه پایتخت است و اگر در پایان روز خسته کننده توقف کنید و دیر به خانه برگردید، ماشین می تواند در کرج توقف کند. همین بعد مسافت، تقاضای خرید در منطقه 22 را با مشکل مواجه کرده است، اما افزایش قیمت مسکن در تهران در این نقطه از تهران به شدت متاثر از احوالپرسی خریداران بوده است (حق دارید از وجود کلمه در بالا انتقاد کنید. جمله.شاید کلمه اجبار بهتر باشد). وقتی پول و بودجه خریداران کافی نباشد، ناگزیر به خرید خانه در منطقه ارزان‌تر می‌روند. بازار مسکن حیله گر متوجه این موضوع شد و ناجوانمردانه روی قیمت خانه های ارزان قیمت و خوش آب و هوا در مکان هایی مانند سه ماهه 22 بنزین به آتش ریخت. فروردین ماه سال گذشته میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در این نقطه از شهر 27 میلیون بود و 800 هزار تن اما در پایان سال با رشد هفت میلیون تنی (معادل 20 درصد) به 34 میلیون و 800 هزار تن در متر مربع رسید. افزایش قیمت مسکن در سه ماهه اول که محله های پرطرفدار است، سال گذشته 13 درصد و سال گذشته 14 درصد بوده است.

پیش بینی بازار مسکن در سال 1401

به نظر شما وضعیت خریداران و سرمایه گذاران در بازار مسکن خوب است؟ خیلی ها فکر می کنند چنین افرادی پا گذاشته اند و پول درآورده اند، اما شما اشتباه می کنید، زیرا بررسی آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد که اگرچه میانگین قیمت مسکن در سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است، اما به دلیل تورم 34 7.7 درصد در سال گذشته بازده واقعی مسکن در سال 1400 را باید منفی 18.7 در نظر گرفت. سازندگان خانه و کسانی که برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خانه خریدند، سال گذشته به سادگی 19 درصد ضرر کردند. خدا به این مردم هم کمک کند، اما چه سرنوشتی در انتظار خریداران مسکن در سال جدید است؟ تو غریبه نیستی؛ به طور کلی، بازارهای سرمایه گذاری هر ساله به رقبا نگاه می کنند و سعی می کنند با نگاهی به رشد سایر بازارها یا تورم، جایگاه آنها را در سال آینده مشخص کنند. اگر او به چنین تحلیلی معتقد است، باید اذعان داشت که در سال 1401 روزهای روشن در انتظار خریداران مسکن نخواهد بود و افزایش قیمت مسکن سریعتر از حد معمول افزایش خواهد یافت. اگر بازار به همین سمت حرکت کند، طبیعتاً مستاجران باید آمادگی لازم را داشته باشند، زیرا تجربه نشان می دهد که صاحبان خانه تورم را در نظر می گیرند و اجاره بها را بر اساس ارزش اسمی خانه تعیین می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید