حقوق و وظایف شوراها در قانون اساسی لحاظ نشده است


ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912188

رئیس شورای عالی استان با اشاره به اینکه رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، گفت: ما معتقدیم فصل هفتم قانون اساسی که مربوط به شوراهاست عملاً به حالت تعلیق درآمده و حقوق و تکالیف شوراها محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز سروری پس از یازدهمین جلسه شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران گفت: در اولین روز این جلسه میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها بودیم. کشور و چگونگی تعامل و همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.» تحقیقات انجام شد.

رئیس شورای عالی استان افزود: ما می توانیم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه های کلی مانند رفاه اجتماعی و خدمات جانبازان و معلولان و یا در حوزه اقتصادی و مسکن و … تعامل داشته باشیم. و ما در نشست اجماع دیروز به نکات خوبی در این زمینه دست یافتیم.”

وی ادامه داد: مقرر شد کارگروه مشترکی بین شورای عالی استان ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شود و جلسات ادامه یابد تا تعامل بین ما و وزارتخانه محقق شود.

سروری خاطرنشان کرد: عصر دیروز در نشست با مهندس سلیمی رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور موضوعات مهمی مطرح شد. این سازمان برای ما اهمیت دارد زیرا بخش مهمی از تجهیزات و بستر مادی شوراها و شهرداری‌های سراسر کشور را تامین می‌کند.

رئیس شورای عالی استان تصریح کرد: مقرر شد با هماهنگی و همکاری شورای عالی استان و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور الگوی مناسبی در خصوص توزیع عادلانه امکانات ایجاد شود تا بتوانیم به مدل جامع تر از قبل.

وی گفت: مهمترین بخش یازدهمین جلسه حضور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی استان ها بود.

سروری با اشاره به اینکه رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، گفت: ما معتقدیم فصل هفتم قانون اساسی که مربوط به شوراهاست عملاً متوقف شده و حقوق و وظایف شوراها محقق نشده است. .

رئیس شورای عالی استان تصریح کرد: در جلسه امروز از آیت الله رئیسی خواستیم که این موضوع را در دستور کار دولت قرار دهد و با تشکیل کارگروه مشترک شورای عالی استان و دولت به ویژه معاونت حقوقی در این خصوص بحث و تبادل نظر شود. موضوعات مندرج در قانون اساسی در ارتباط با شوراها و صحبت کردن

وی تصریح کرد: در همه حوزه ها با دولت تعامل جدی داریم و دولت که مردم است و شوراها نیز از مردم رای گرفته اند و در تمام نقاط جغرافیایی از روستا تا شهر و کلان شهر حضور دارند و هستند. محبوب ترین شبکه و پیوندی که مردم، دولت و حاکمیت را به هم متصل می کند، بنابراین ایجاد تعریف روشنی از تعامل بین جامعه شوروی کشور و دولت مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید