مفاد قانون اساسی هنوز در شوراها اجرا نشده است/ شورای شهر جایی در دولت و مجلس ندارد


ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837233

جهانشیری با بیان اینکه حکمرانی یکپارچه شهری یک ضرورت حیاتی است، افزود: متأسفانه هنوز بسیاری از احکام قانون اساسی در شوراها اجرایی نشده است و در عمل می بینیم که امروز جایی در دولت ها و مجلس ها نداریم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; مهدی جهانشیری رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه صبح امروز در مراسم تجلیل از اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه اظهار داشت: نظارت مجلس بر اساس رای شهروندان محقق نشده و اجرای کامل آن یکی است. از نیازهای فعلی شهر

وی افزود: این کمبود به این دلیل است که هنوز بسیاری از مفاد قانون اساسی در حوزه شوراها اجرایی نشده است.

جهانشیری گفت: بر اساس اصل 103 قانون اساسی، فرمانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از سوی دولت منصوب می شوند، موظفند از تصمیمات خود در حدود اختیارات شوراها و همچنین اصل 102 قانون اساسی تبعیت کنند. شورای عالی استان حق دارد مستقیماً یا از طریق دولت پیشنهاد و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهد. این طرح ها باید در مجلس بررسی شود.

یکی از اعضای شورا و رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری، برنامه و بودجه شورای اسلامی تربت حیدری افزود: این امر تا زمانی است که این مفاد قانونی به درستی و شاید در عمل اجرا شود. مجلس ما جایی نداریم

جهانشیری گفت: شورای شهر را نباید شورای شهرداری دانست و کار شورای شهر را باید با عملکرد شهرداری سنجید.

نایب رئیس کمیته عمران و شهرسازی شورای شهر تربت حیدریه همچنین افزود: واقعیت این است که اختیارات شورای شهر بسیار فراتر از کار سازمان های تحت نظارت آن مانند شهرداری و مردم است. باید با نصیحت آشنا باشد.بودن.

جهانشیری گفت: وظیفه شورای اسلامی مانند سایر شوراهای اسلامی کشور یکی و در واقع مجلس محلی است و در نهایت وظیفه شورا قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن توسط شهرداری است.

شهردار تربت حیدری نگفت: از بدو تأسیس شهرداری در سال 1286 که وظیفه آن فقط پاکسازی شهر بود تا امروز که 115 سال از عمر شهرداری جشن گرفته می شود، شاهد چندین صد سال جدید بوده ایم. تعهدات شهرداری.»

وحید فرختبار افزود: هنوز نتوانسته ایم به شاخصی از رضایتمندی شهروندان دست پیدا کنیم.

وی گفت: این موضوع به نبود یا نبود حاکمیت مشارکتی مردمی و حکمروایی عاشقانه برمی گردد و این بدان معناست که اگر در حکمرانی شهری موفق باشیم باید با مردم با شفافیت برخورد کنیم.

فرهوتبار گفت: آموزش بهتر زیستن به شهروندان وظیفه ماست و تحقق آن نیازمند دو بال احترام به حقوق شهروندی و رعایت تکالیف شهروندی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید