حقوق کارگران 21 اسفند تعیین می شود


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812083

معاون وزیر کار گفت: بر اساس تقویم و برنامه ریزی های انجام شده آخرین جلسه شورای کار 21 اسفندماه است و پس از آن حقوق کارگران مشخص می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حسین رئیسی فرد رامروز در حاشیه برپایی نمایشگاه 6 ماهه وزارت کار اظهار کرد: بر اساس تقویم و برنامه ریزی ها آخرین جلسه شورای کار 21 اسفندماه است که حقوق کارگران تعیین می شود. سوالات کلی مطرح شده اما هنوز توافق لازم بین قشر کارگر و کارآفرینی حاصل نشده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعیین دستمزد منطقه ای گفت: این امر نیازمند زیرساخت ها در کشور است، اکنون مطالعات در حال انجام است و باید بتوانیم حداقل ها را برای همه تضمین کنیم. کارگران بر اساس اقلیم و جغرافیا.«برای مهاجرت نکردن جامعه کارگری.

وی در خصوص تشکل های صنفی نیز گفت: بر اساس فصل ششم قانون کار سه تشکل صنفی در کشور ایجاد شده است.

رایتفورد افزود: بر اساس بخشنامه وزیر تلاش می کنیم با دقت بیشتری حقوق جامعه کارگری را استیفا کنیم و بر ایجاد تشکل های صنفی تاکید کنیم. اکنون تشکل هایی را از بنگاه ها و بخش های این وزارتخانه شروع کرده ایم و باید ظرف یک ربع ماه تشکل ها تشکیل شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک میلیون کارگاه کوچک و بزرگ در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر 13 هزار تشکل کارگری داریم که کمتر از تعداد کارگران است. «در شش ماهه دولت تعداد تشکل ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته است.

فریاتیفورد با اشاره به سامانه نظارت بر نیروی کار افزود: این سامانه بر مواد 40، 2، 27 و فصل ششم قانون کار تاکید دارد. حفاظت از نیروی کار و تثبیت مشاغل در دستور کار است.

معاون وزیر کار از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این سامانه می تواند به همه کارفرمایان کمک کند تا خودارزیابی داشته باشند و برای رفع موانع تولید سوالات و سوالات مختلف را مطرح کنند و بازرسان برای نظارت بر روند تولید اعزام شوند. مشکلات این وزارتخانه.» در عین حال، یک سیستم یکپارچه اطلاعاتی در مورد وضعیت کارگران و رفع موانع تولید در حال ایجاد است.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 هزار کارگر بیمه شده اند، گفت: بیمه بیکاری 33 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید