حلقه مفقوده اشتغال در کشور نبود مهارت در بین جوانان است

امام جمعه اهواز گفت: امروز فقدان مهارت در بین جوانان حلقه مفقوده اشتغال و تولید در کشور است اما می توان با معرفی الگوهای ممتاز فرهنگ کار و کارآفرینی را در جامعه نهادینه کرد.

حجت الاسلام موسوی فرد در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: باید به گونه ای کار کنیم که مردم با خدمات دولتی ارتباط برقرار کنند و از خدمات دولتی بهره مند شوند.

در این جلسه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گزارشی از وضعیت فعلی و رویکرد آینده سازمان ارائه کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با 640 مرکز آموزشی دارای 5400 کارگاه است اما تجهیزات آن قدیمی است. . و نیاز به به روز رسانی دارد.

غلامحسین حسینی نیا با اشاره به جمعیت 30 میلیونی در بخش های مختلف از جمله بیکاران، جویندگان کار، دانشجویان، دانشجویان و زنان بی سرپرست افزود: در برنامه ها، رویکردهای جدید و کار جهادی آینده خوبی برای جوانان جویای کار داریم.

وی گفت: جوانان با کسب مهارت های فنی و حرفه ای با راه اندازی کار و تجارت وارد بازار کار می شوند و بسیاری از مشکلات جوانان و جامعه حل می شود.

حسینی نیا با اشاره به اینکه 45 درصد کارآموزان فنی و حرفه ای را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند، از اعمال آموزش دانشجویی در طول دوره آموزشی برای رفع این مشکل خبر داد و افزود: دانش آموزان با فراگیری حرفه مورد علاقه خود با تجربه می شوند و پس از کارآفرین شدن مهارت کسب می کنند. و برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهارت آموزی باید در بین خانواده ها و جوانان نهادینه شود، گفت: لازم است این مهم در سنین نوجوانی در جامعه نهادینه شود ضمن اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طرح مهارت آموزی تابستانی را در نظر گرفته است. در دوران مدرسه متوجه شد. تعطیلات. “

حسینی نیا گفت: فرهنگ مهارت آموزی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و روحانیت به عنوان سفیران مهارت در ترویج و نهادینه سازی آن در بین خانواده ها و جوانان نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.

وی آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را برای توانمندسازی دانش آموزان و خانواده های آنان با آموزش های مهارتی بر اساس استانداردها و شایستگی های آموزشی و حرفه ای سازمان اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید