حماسه 9 دسامبر را نمی توان فراموش کرد


ساعت: 13:35
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920740

امام موقت تهران گفت: حماسه 18 دی را نمی توان فراموش کرد و در آن روز بار دیگر قدرت بین امام و ملت به نمایش گذاشته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله کاظم صدیکی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران (18 آذر) که در محل مصلی امام خمینی (ره) اقامه شد، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، بر این ضرورت تاکید کرد. به برقراری عدالت پرداخت و گفت: بر اساس آموزه های دینی اگر بخواهیم در قلعه در امان باشیم باید بدانیم که تقوا از عدالت نشات می گیرد. عدالت یعنی هرکس و هر چیزی سر جای خودش باشد.

فرمود: عادل کسی است که خود را از گناهان کبیره و صغیره باز دارد. باید بدانیم که تکرار گناهان صغیره مانند بی حجابی نیز موجب فسق می شود و انسان را از صلاح می اندازد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ایام مبارک آذر ماه گفت: در این ایام حوادث مختلفی رخ داد که هر کدام خطبه جداگانه ای می طلبد. حادثه 28 دی و قیام مردم قم که یکی از نقاط عطف انقلاب ما بود، یکی از حوادث بزرگ تاریخ انقلاب است. این واقعه نشان از اصالت مردم قم داشت و نقش بسزایی در گرم شدن جبهه مجاهدت و تداوم انقلاب داشت.

آیت الله صدیقی ادامه داد: نهم دی نیز از ایام الله است و فراموش شدنی نیست. روز نهم یکی از روزهای احیای دین و پیروزی آرمان های شهداست. روز نهم از روزهایی است که خداوند به برکت حضور مردم، دشمن را خنثی کرد و تمام نقشه های دشمنان به هم ریخت و آرامش از دست رفته به ملت ایران بازگشت.

وی تاکید کرد: روز نهم بار دیگر قدرت و اتحاد امام و امت را نشان داد. پیوند ناگسستنی بین امت و امام از ابتدای اسلام وجود داشته است و هیچکس نتوانسته است مؤمن را از امامش جدا کند. تمام تلاش دشمن بر این بود که پیوند میان امت و امامت را با روند برنامه ریزی شده خود در قیام کور قطع کند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: همه نیروهای شرور، استکبار و نظام سلطه در صحنه حاضر شدند و رسما از بنیانگذاران قیام و فتنه حمایت کردند. تبلیغات خود را در جهت برهم زدن نظام وحدت جامعه ایران و ایجاد تفرقه بین امت و ولی فقیه به کار بردند.

آیت الله صدیکی افزود: قیام سال ۱۳۸۷ به بهانه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بود که دروغ بود. مثل دروغی که در اوکراین گفتند و انقلاب رنگی درست کردند و مسیر دولت را تغییر دادند. از آنجایی که این روش در برخی دیگر از کشورها موفقیت آمیز بود، انقلاب سبز را در ایران نیز مطرح کردند و قصد داشتند از این طریق انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را نابود کنند.

وی تصریح کرد: حامیان اغتشاشات می خواستند پیوند سیاست و دین، پیوند حاکمیت دین و حاکمیت جامعه را با اراده مردم و مردم سالاری دینی از بین ببرند. مردم سالاری دینی نوعی راه بود که با تولد استکبار جهانی از غارت کشور بزرگ ایران نجات یافت و فرهنگ مردم سالاری دینی در کشورهای دیگر نیز ترویج شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: این فرهنگ در مرزها رسوخ کرد و در خارج از ایران آگاهی ایجاد کرد و قیام و جهاد با استکبار راه نشر را مطرح کرد. از این رو مستکبران با تمام امکانات خود برای مبارزه با این نوزاد تازه متولد شده، نوزادی که اسلام ناب محمدی را به صحنه آورد، آماده شدند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مظهر قدرت خداوند در امامت و امت است، یادآور شد: تمام قدرت های بزرگ شرق و غرب با همه تجربیات پیچیده خود متمرکز شدند تا این انقلاب متولد نشود، اما به خواست خدا نمی توانستند از این تولد جلوگیری کنند.

وی گفت: پس از تولد آن می خواستند انقلاب را در جوانه خفه کنند و در اوایل حیات جمهوری اسلامی سعی در نابودی آن داشتند. لذا بین اقوام و اقوام شورش و جنگ ایجاد کردند; اما چون دست خدا بالاتر از دست های دیگر بود، هرج و مرجی که ایجاد کرده بودند جمع شد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در کنار جنگ نرم، دشمنان به جنگ سخت و مستقیم روی آورده اند. نه یک سال، بلکه هشت سال جنگ علیه کشورمان. در این جنگ ایران در یک طرف و همه نیروهای شیطانی در طرف دیگر میدان بودند.

آیت الله صدیکی خاطرنشان کرد: از هر چه در توان داشتند استفاده کردند و استفاده کردند، اما این بار به فضل الهی کشور ما را شرمنده ترک کردند و نتوانستند یک قسمت از خاک ایران را بگیرند. سرانجام دشمن ما متواضع و مغلوب شد و در نتیجه تمام قدرت های شیطانی جهان شکست خوردند و متواضع شدند.

وی تصریح کرد: دشمن سال هاست در اتاق های فکر خود برای انقلاب سبز فکر و برنامه ریزی کرده است. مستکبرین دوره دانشگاه را قبلاً تجربه کرده بودند، تشخیص دادند و می خواستند با ایجاد انقلاب سبز و ایجاد شکاف، ملت را علیه ملت بگردانند تا نیازی به حمله خارجی نباشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: معجزه امیرالمومنین و اهل بیت(ع) اجازه نداد دشمنان ما به اهداف خود برسند. موضوع نیابت حضرت خوجت یک واقعیت است. لطف امام عصر (عج) کمک کرد و پس از هشت ماه هرج و مرج و بلاتکلیفی در تهران و برخی شهرستان ها، در 18 آذرماه مردم کشور به صورت خودجوش در سراسر کشور ظاهر شدند.

صدیکی با اشاره به اینکه عده ای در شهرستان ها قبل از 18 آذر در صحنه حاضر شده بودند، ادامه داد: 18 دی قیام مردمی، بیداری الهی و قیام عمومی علیه استکبار و برنامه های بیرونی بود. 18 آذر اعلامیه ای بود که مردم فریب کسانی را نخورند که می خواهند ناامیدی ایجاد کنند. مردم اعلام کردند که دروغ دشمنان را درک کردند، بیرون رفتند و دوباره با ولایت ائتلاف کردند.

وی تاکید کرد: در 18 دی هیچ عکسی از رئیس جمهور یا شخص دیگری در دست مردم نبود. فقط امت و فقهایشان درگیر بودند که نشان از زیرکی مردم داشت. ملت در لحظه مناسب و در جایی که باید به صحنه آمد، دوباره دوست و دشمن و اصالت ولایت را شناخت و دوباره کشور و انقلاب و نظام را بیمه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید