حمایت از تولیدات بار اول شرکت‌های دانش بنیان کمک به صادرات رقابتی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

عضوکمیسیون برنامه بودجه و محاسبات شورای اسلامی در خصوص تاثیر تصویب قانون جهش تولید و تولید دانش بنیان برای اولین بار بر رشد اقتصاد دانش بنیان توضیحاتی ارائه کرد. زیست بوم.



بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و محاسبات بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره تاثیر تصویب قانون جهش تولید دانش وی با بیان اینکه برای اولین بار در حمایت از شرکت های دانش بنیان تولید کننده تجهیزات استراتژیک دارای گلوگاه است، گفت: هدف مجلس از تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، فراهم کردن بستر قانونی برای حمایت از این شرکت ها و تضمین شرایط لازم برای رشد و توسعه اقتصاد ایجاد پایگاه دانش در کشور.

وی در ادامه افزود: بر این اساس ابتدا بحث ساخت در قانون جهش تولید دانش بنیان گنجانده شد و بر این اساس شرکت های دانش بنیان که برای اولین بار تجهیزات راهبردی گلوگاه صنعت کشور تولید می کنند دریافت خواهند کرد. امکانات و تخفیف.

محیبی نعیم آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در مجلس کمک زیادی به شرکت های دانش بنیان کرده ایم و اعلام کرده ایم که بخشی از هزینه های تولید تجهیزات دارای گلوگاه در صنعت توسط بخش های صنعتی این شرکت ها قابل پرداخت است البته پیش از این. این موضوع به طور جدی به دانش بنیان و رشد اکوسیستم دانش بنیان در کشور کمک می کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: این اقدام به شرکت های دانش بنیان کمک جدی می کند تا کار خود را توسعه دهند. نقطه قوت جمهوری اسلامی دانش آموختگان و دانش آموختگان توانمندی است که می توانند در بسیاری از مسائل اقتصادی ما را یاری کنند.

وی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری که 4 سال است بحث تولید را تکرار می کنند به شرکت های دانش بنیان توجه جدی داشته اند چرا که توجه به شرکت های دانش بنیان در صادرات رقابتی به ما کمک جدی می کند.

محبی نعیم آبادی تصریح کرد: موارد دیگری مانند اجازه خروج از تشریفات قانونی و خروج از مناقصه نیز در این قانون برای شرکت های دانش بنیان مطرح شده است و باید تمامی بندهای این قانون رعایت شود.

این نماینده مجلس گفت: اولین مکانیزم تولید به عنوان تنها الگوی بومی سازی موفق در کشور در قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب مجلس گنجانده شده است و هم برای شرکت های دانش بنیان و هم شرکت های صنعتی و مدیران دولتی است که می خواهند برای اولین بار تجهیزات استراتژیک برای صنعت خود تولید کنند. مجاز به ترک تشریفات مناقصه و کاهش بوروکراسی اداری در این بخش است.

وی افزود: ایجاد ارتباط سازنده بین شرکت های دانش بنیان و شرکت های صنعتی برای مکان یابی تجهیزات و فرآیندهای راهبردی با قانون و سیاست تولید برای اولین بار ایجاد شده است.


آیا این خبر مفید بود؟