حمایت از خرید مرغ بومی در اولویت حمایت از مسائل دامی جهاد کشاورزی است


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918831

مدیرکل امور پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی گفت: حمایت از خرید و نگهداری نژاد مرغ آریایی (بومی) و حمایت از پرورش دهندگان آن در اولویت برنامه های کاری این شرکت قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داود قربانی نژاد در گفت و گو با خبرنگار آروم نیوز اظهار داشت: در این راستا خرید 270 تن جوجه با پرورش دهندگان مرغ نژاد آرین به توافق رسیده است که کشتار و به سردخانه این شرکت منتقل می شود.

مدیرکل امور دام آذربایجان غربی با بیان اینکه این جوجه ها با قیمت مصوب کیلویی 634 هزار و 800 ریال خریداری می شود، اظهار داشت: سایر نژادهای مرغ گوشتی استان از طریق اتحادیه ها خریداری می شود.
قربان نژاد ادامه داد: باید همواره به دنبال حفاظت از ذخایر ژنتیکی کشور باشیم و با توجه به دستور وزیر جهاد کشاورزی باید برای گسترش پرورش جوجه های نژاد آرین در کشور تلاش کنیم زیرا این مشکل می تواند ما را وابسته و وابسته کند. صادرات در زمینه ذخایر ژنتیکی

وی با بیان اینکه میانگین مصرف روزانه مرغ گرم در این استان بین 210 تا 220 تن در روز است، افزود: ذخیره سازی مرغ منجمد در استان به میزان مناسبی انجام شده است و این شرکت در حال آماده سازی برای کنترل قیمت ها است. با نگاه به تنظیم بازار استانی و توزیع مرغ منجمد.
مدیرکل امور پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی به مناسب بودن قیمت فعلی مرغ در بازار و کمتر از قیمت مصوب اشاره کرد و گفت: از نظر عرضه و توزیع مشکلی وجود ندارد.

آذربایجان غربی دارای بیش از 740 واحد مرغ گوشتی است که روزانه بیش از 250 تن گوشت مرغ گرم تولید می کنند و علاوه بر تامین بازار استان، مازاد مرغ را به استان های همجوار ارسال می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید