حمایت ایران و روسیه از سوریه به غلبه بر تهدیدهای تروریستی کمک کرده است

ساعت: 19:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801989

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود گفت که حمایت ایران و روسیه از سوریه به غلبه بر تهدید تروریستی کمک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران گفت که حمایت ایران و روسیه به جلوگیری از تهدیدات تروریستی در سوریه کمک کرده است.

پوتین خطاب به همتای ایرانی خود گفت: از زمان روی کار آمدن شما به طور مداوم در تماس بوده‌ایم، اما در هر صورت ویدئو کنفرانس یا مکالمات تلفنی نمی‌تواند یک ملاقات حضوری باشد. علیرغم شرایط سخت بیماری همه گیر، تجارت بین دو کشور در سال گذشته روند مثبت 6 درصدی داشته است.

وی افزود: پروژه های دوجانبه بزرگی در حال انجام است و در زمینه های مختلف در حال همکاری هستیم. ما در صحنه بین المللی از نزدیک با هم کار می کنیم. وی افزود: با تلاش هر دو کشور، ما توانستیم به سوریه در مبارزه با تروریسم بین المللی کمک کنیم.

پوتین گفت: “وضعیت افغانستان مورد توجه ویژه هر دو کشور بود و من مایلم در مورد این موضوعات مهم بحث و نظر جناب عالی را جویا شوم.”

وی گفت: بر اساس توافق موقت، روابط ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گسترش خواهد یافت و ما فعالانه در تلاش هستیم تا یک مبنای دائمی در قالب یک منطقه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا ایجاد کنیم. «ایران به عنوان یک عضو ناظر، یک شرکت فعال در سازمان همکاری شانگهای است و بدیهی است که مایلم نظر شما را درباره برجام جویا شوم.

رئیس جمهور روسیه افزود: می توان گفت که دستور کار گسترده ای در پیش داریم. از آشنایی با شما خوشحالم. در ابتدای سخنانم از جنابعالی خواهشمندم که بهترین ها را در خدمت مقام معظم رهبری جناب آقای محترم آرزومندم. [آیت‌الله سید علی] “انتقال خامنه ای”.

پوتین در بخشی دیگر از دیدار خود با آیت الله رئیسی گفت: می دانم که سفر شما به روسیه یک رویداد بزرگ است و جلسات و سخنرانی های زیادی دارید. «خوشبختانه ما عجله نداریم و می توانیم راحت بنشینیم و درباره همه چیز با جزئیات صحبت کنیم.

آیت الله رئیسی که به دعوت رسمی همتای روس خود برای گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی راهی روسیه شده بود، ظهر امروز وارد فرودگاه مسکو شد.

آیت الله رئیسی و هیئت همراه در بدو ورود به فرودگاه ونکوا مسکو مورد استقبال نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه، رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه و ایگور مارگولوف معاون وزیر امور خارجه قرار گرفتند.

حضور و سخنرانی در جلسه عمومی دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و دیدار با فعالان اقتصادی روسیه از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به روسیه است.

رئیس جمهور پیش از عزیمت به مسکو گفت: در این سفر در مورد روابط دوجانبه، مسائل سیاسی و اقتصادی، انرژی، هوافضا و مسائل مختلف و همکاری هایی که تاکنون وجود داشته است گفت و گو کردیم، اما این همکاری ها وجود نداشته است. . نه برای روس ها و نه برای ایران راضی کننده است. این حجم تجارت و کار اقتصادی برای هیچ یک از کشورهایی که نیاز به ارتقای سطح بسیار بالاتری دارند، رضایت بخش نیست.»

روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی کانادایی در سفر رئیس جمهور ایران به روسیه گفت: روسیه به این نتیجه رسیده است که توسعه روابط با کشورهایی مانند ایران و چین بسیار سودآورتر از روابط با غرب است.

از سوی دیگر سایت شبکه خبری راشا تودی در گزارشی به بررسی محور رایزنی های امروز (چهارشنبه) آیت الله رئیسی و پوتین پرداخته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید