حمله مرگبار سگ های ولگرد به پسر 11 ساله در شیراز + جزئیات

حمله مرگبار سگ های ولگرد به پسر 11 ساله در شیراز + جزئیات

کلیپی از حمله سگ های ولگرد به پسر 11 ساله در حوالی شیراز در فضای مجازی منتشر می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده این موضوع صحت داشته و پسر مهاجر ساکن شیراز بر اثر حمله سگ جان خود را از دست داده و با وجود تلاش کادر درمانی جان خود را از دست داده است.

بر اساس ویدئویی که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، یک زن افغان به پسر ۱۱ ساله‌اش نادر از حمله سگ‌های ولگرد در خیابان سعدی روستای جارسکن سلطان آباد شیراز می‌گوید. وی در این باره گفت: این کودک بر اثر حمله سگ مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

این مادر مدعی شد: پسر 11 ساله اش در حالی که برای آوردن فرگون در خانه آنها قدم می زد مورد حمله 20 سگ ولگرد قرار گرفت.

وی افزود: وقتی به فرزندم رسیدم سگ ها به سر و گوش فرزندم آسیب جدی وارد کرده بودند و در سایر نقاط بدنش جراحات وارد شده بود.

این مادر داغدار در ادامه گفت: برای نجات فرزندم از دست پنجه این حیوانات به سراغ سگ های ولگرد رفتم و این سگ ها به من حمله کردند و در نهایت راننده ای با ماشین به سگ ها حمله کرد و بعد این اتفاق افتاد. موجودات بی خانمان من و فرزندم را رها کردند.

این زن افزود: فرزندم پنج روز در بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت های ویژه بود اما با وجود تلاش پزشکان فوت کرد.

کودک بی دفاع پس از حمله انگل جان خود را از دست داد

فرماندار شیراز گفت: حدود یک ماه پیش سگ های ولگرد به یک کودک در روستای جرسکن نزدیک شیراز حمله کردند.

لطف الله شیبانی با بیان اینکه این کودک تبعه افغانستانی ساکن شیراز است افزود: این فرد پس از حمله سگ ها دچار جراحات زیادی شده و به بیمارستان منتقل شد اما کودک به دلیل جراحات فراوان جان خود را از دست داد. .

وی در ادامه به جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد تاکید کرد و تصریح کرد: برخی از سازمان های حمایت از حیوانات و سگ های ولگرد معتقدند اگر این معضل به قیمت جان افراد بی گناه تمام شود، باید این انگل ها آزاد و رایگان باشند. بی دفاع باش
راه حل چیست

فرماندار شیراز ادامه داد: معضل سگ های ولگرد در شیراز و به ویژه روستاهای اطراف این کلانشهر جدی است و در برخی مناطق حاشیه شهر شیراز سگ ها به صورت گله ای تردد می کنند.

وی افزود: در ابتدای سال جاری نشستی با حضور فعالان و تشکل های حمایت از حیوانات در استان شیراز تحت عنوان ساماندهی سگ های ولگرد برگزار شد.

شیبانی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد کار جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد در شیراز و اطراف این کلانشهر به سازمان های حامی حیوانات سپرده شود و در ازای زمین، تسهیلات بانکی و بودجه مشخصی در نظر گرفته شود. برای این کار توسط دولت و شهرداری تامین خواهد شد
آنها از فعالان حیوانات برای سازماندهی سگ ها و شانه بالا انداختن استقبال می کنند

وی تصریح کرد: این پیشنهاد با استقبال فعالان حقوق حیوانات مواجه شد اما بیش از 10 ماه از این جلسه می گذرد و خبری از این فعالان حقوق حیوانات نیست.

فرماندار شیراز نیز گفت: شهرداری شیراز و صدرا هم اکنون در 2 نقطه در برمشور و صدرا در حال عقیم سازی و جمع آوری سگ های ولگرد هستند اما به نظر می رسد این روش نمی تواند جوابگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تصمیم قانونی برای ساماندهی سگ های ولگرد، عقیم سازی و نگهداری این سگ ها در محدوده خاصی وجود دارد و در حال حاضر این کار در حد توان مدیریت شهری شیراز و شهر جدید صدرا در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید