حمله پیشکسوتان استقلال به فرهاد مجیدی

حمله پیشکسوتان استقلال به فرهاد مجیدی

ستاره احمدانی ملی پوش سابق و استقلالی ها در خصوص شرایط عمومی استقلال مقابل تکستیل مازندران در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهاراتی را مطرح کرد.

به عنوان یک بیننده معمولی بازی استقلال و نساجی را چطور دیدی؟

بازی خوب. هر دو تیم خیلی خوب کار کردند. استقلالی‌ها مصمم به حمله از جناحین بودند و تلاش‌های آنها از وسط به نفع جناحین متوقف می‌شد. او هم گهگاه حمله می کند. هر دو تیم علایق کاری خاص خود را داشتند.

تغییرات در ترکیب استقلال تا چه اندازه بر اجرای این مهم تاثیر منفی گذاشته است؟

تغییرات را بد ندیدم. مواقعی هست که تغییرات کلی ایجاد می کنی و تیم ضعیف بازی می کند که با این شرایط متفاوت است.

مثل ترکیب متفاوت استقلال مقابل نود ارومیه؟

آره! آره! درست است. مثل همین بازی اما گاهی تغییر با بدشانسی همراه است. به عنوان مثال استقلال خیلی خوب کار کرد و با وجود اینکه چند بازیکن کلیدی روی نیمکت حضور داشتند، فقط غفلت در ضربات آخر منجر به فرسودگی و از دست دادن موقعیت شد. در غیر این صورت استقلال باید در 120 دقیقه برنده می شد.

حضور تماشاگران تا چه اندازه روی بازیکنان استقلالی جوان یا جدید این تیم که تجربه کمتری در بازی مقابل تماشاگران داشتند، تاثیر منفی گذاشته است؟

اتفاقاً به نظرم مخاطب خیلی خوبی بود. درست است که استقلال در چند بازی اخیر با حضور تماشاگرانش موفق به پیروزی نشده است اما زیبایی فوتبال در حضور تماشاگرانش است. جوان های استقلال هم خوب بازی کردند و حتی می توان گفت عالی هستند. اما مشکل تمام شدن و زدن ضربه پایانی از ابتدای فصل استقلال را نگران کرده است. در غیر این صورت این تیم بهترین خط حمله لیگ را دارد. اما مهم چیز دیگری بود.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

نساجی تمام راه های نفوذ را بسته بود. استقلالی ها تمام مسیر را تا دروازه این تیم طی کردند. او حتی یک گل محکم زد که داور آن را قبول نکرد. با این حال، گاهی اوقات این مورد است، اما یک نکته بسیار مهم است.

چه نکته ای؟

موضوعی که شخصاً برای من بسیار مهم بود این است که معمولاً در چنین مسابقاتی کادرفنی می‌داند که احتمال پنالتی شدن بازی یا منتهی شدن بازی به پنالتی توسط بازیکنان باتجربه‌اش استفاده می‌شود. البته حضور حسینی در زمین زمین تا آسمان با رضایی متفاوت بود. حسینی پنالتی زن باتجربه ای است و می تواند روی اعصاب و روحیه بانوانی که ضربات پنالتی را وارد دروازه می کنند تاثیر بگذارد. نظر کادر فنی استقلال که این تصمیم را نگرفته را نمی دانیم!

نساجی را چطور دیدید؟

نساجی تیم فوق العاده خوب است. این تیم در مراحل قبل گل گهر سیرجانی و آرمان گهر را که خود گل گهر مدعی قهرمانی آنها بود را حذف کرد. زحمات رضا حدادیان، مالک نساجی، مازندرانی ها، بازیکنان و ساکت الهامی سرمربی این تیم را تبریک می گویم. اما استقلال 120 دقیقه به آن نرسید.

از این به بعد استقلال در لیگ چه شرایطی دارد؟

این بستگی به بهبودی کارکنان دارد. اگر فرهاد نتواند استقلال را به شرایط خوب گذشته برگرداند و تیمش را به درستی احیا کند، این شکست روی تیمش تاثیر منفی می گذارد.

فاصله 6 امتیازی استقلال و پرسپولیس تضمین کننده قهرمانی است؟

همه چیز به نوع تمرین ذهنی بازیکنان بستگی دارد. اما مطمئنا از نظر روحی شرایط استقلال را بهتر می کند.

چرا ضربه آمانوف اینقدر ضعیف بود؟

و من جواب درستی برای این سوال نگرفتم. او یک فوتبالیست قوی، با ضربات چپ سنگین و بسیار باهوش است. نمی دانم چرا این کار را کرد. اما باز هم می گویم که می خواهم کادر فنی استقلال باتجربه تر باشد و بتواند حسینی را که کاپیتان تیم و تیم ملی هم هست به میدان بیاورد. حضور یک ملی پوش در چنین بازی هایی که یک بازی روانی است مانند کاپیتان استقلال تک تک حریفان را تحت تاثیر قرار می دهد. رضا آذری بازیکن بسیار خوبی است اما بازیکنی نیست که بتواند وزن تیم استقلال را افزایش دهد. شما نمی توانید هر مسابقه احساسی را تحمل کنید. میدان دادن به جوانان و بها دادن به آنها خوب است اما در چنین مسابقاتی باید منطقی بود تا موفق شد و نتیجه گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید