حمله Omicron به جوانان!

حمله Omicron به جوانان!

روز جدید بر اساس نتایج مطالعات، دوز تقویت کننده تزریق واکسن تاج حدود 80 درصد بر انواع شدید امیکرون تأثیر دارد، بنابراین واکسیناسیون باید در این مدت سریعتر انجام شود.

دکتر سعید کریمی در نشست مجازی با معاونان پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص نسخه‌نویسی الکترونیکی گفت: اطلاع‌رسانی به بیماران یک موضوع حیاتی و راهبردی است و باید به امنیت این داده‌ها به شدت توجه شود.

وی همچنین درباره ویروس کرونا تصریح کرد: در هفته گذشته تعداد مراجعین، بستری‌ها و ترخیص‌ها کاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، omicron بیشتر جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کوگیلویه و بویراحمد و خوزستان که دارای جمعیت جوان هستند، باید دقت بیشتری نسبت به استان ها داشته باشند. استان های دیگر. .

کریمی گفت: بر اساس گزارش کمیته علمی، آلودگی سویه omicron بسیار بالاست، بنابراین موارد در انگلستان و فرانسه نشان می‌دهد که اوج در کمتر از 15 روز رخ داده و تعداد موارد منفجر شده است. “

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده تزریق تقویت کننده واکسن حدود 80 درصد بر انواع شدید امیکرون اثر دارد، بنابراین واکسیناسیون باید در این مدت سریعتر انجام شود.

کریمی گفت: در هفته های آینده باید آمادگی کامل داشته باشیم تا در صورت افزایش تعداد بیماران تعجب نکنیم. واکسیناسیون، فاصله گذاری، استفاده از ماسک، خویشتن داری و آموزش کامل مراکز درمانی برای مقابله با سویه امیکرون مورد نیاز است.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: ما توانسته ایم در خدمت مردم باشیم تا در کنار شما این مسیر را ادامه دهیم و گام خوبی در جهت ارتقای سلامت مردم برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید