حناس امروز می تواند الگوی خوبی برای دختران و مادران باشد/ اثری سینمایی که مخاطب را مجذوب خود می کند


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877275

صحبت شهروندان البرزی از فیلم حناس;

اکران مردمی فیلم حناس همزمان با سراسر کشور در استان البرز آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک; فیلم سینمایی «حناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفا که یکی از جنجالی ترین فیلم های نمایش داده شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر بود، از نیمه خردادماه در سینماهای کشور اکران شده است.

این فیلم بر اساس سلسله ترورهای دهه 80 و 90 اولین اثر با محوریت زندگی شهدای هسته ای است که به داستانی آزاد از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد می پردازد. پرداختی ملموس و زنانه از شخصیت شهره پیرانی همسر این شهید هسته ای که تلاش او برای حفظ امنیت خانواده اش را به تصویر می کشد.

فیلمنامه «حناس» که در ژانر ملودرام عاشقانه نوشته شده، سعی دارد مخاطب را با عمق تلخ ماجرای کشتار شخصیت های ملی آشنا کند.

اکران مردمی فیلم حناس در استان البرز همزمان با سراسر کشور آغاز شد.


حناس امروزه می تواند الگوی خوبی برای دختران و مادران باشد

احمد کریمی یکی از تماشاگرانی که به همراه همسر و دو فرزندش به تماشای این فیلم آمده بود در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: حناس راوی شجاعت زنانی است که بدون انقلاب به این جایگاه نمی رسیدند. “

وی ادامه داد: با دیدن این فیلم به یاد قول معروف امام خمینی (ره) افتادم که فرمودند: از دامن زن مرد به معراج می رود; شهید رضایی نژاد واقعاً با شجاعت همسرش به این مقام رسید.

کریمی گفت: من و خانواده ام از دیدن این فیلم واقعاً لذت بردیم و از همه خانواده ها دعوت می کنم این فیلم را به صورت خانوادگی تماشا کنند زیرا همه چیز در مورد درس است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دختران ما در جامعه الگوی بصری ندارند و حناس امروز می تواند الگوی خوبی برای دختران و مادران باشد.

e2453546 f50e 4adb 8326 c87b1d309543 خبر خاکستری


در حناس با زنی نرم و تاثیرگذار سروکار داریم

زهرا گلمی مادری که به همراه دختر و پسرش به تماشای این فیلم نشسته است به خبرنگار تیتریک گفت: حناس در جذب مخاطب بسیار موفق بوده است.

وی ادامه داد: به پیشنهاد خواهرم برای تماشای این فیلم به همراه خانواده ام آمدم و واقعا عالی بود و در حناس با خانمی روان و تاثیرگذار روبرو هستیم.

گلمی افزود: ما جنگ را تا حدودی دیده ایم یا اگر ندیده ایم داستان آن را شنیده ایم و با آن آشنا هستیم، اما نسل جوان واقعیت های جنگ را ندیده است و به نظر من حناس بسیار موثر است. در بیان واقعیت های انقلاب.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سینمای ایران در سال های اخیر چندان به نقش زن توجهی نکرده است اما حناس پرچمدار زن در سینمای مدرن است.


همین که همسر شهید پای کار است مرا به تماشای فیلم تشویق کرد

«در فضای مجازی زیاد کار می‌کنم و حناس مرا به این فضا جذب کرد چون او مرا جذب کرد، فیلم‌هایی بود که همسر شهید در کنار فیلم ایستاده بود و من علاقه داشتم.

وی ادامه داد: به دوستانم پیشنهاد دادم این فیلم را با هم ببینند و ایده دیگری هم برای فیلم داشتم اما تعجب کردم.

حقای افزود: کشور ما چیزی از این آرمیتاس ها کم ندارد، اما آرمیتاس برای ما مهم است زیرا در دامان پدری بزرگ شده که کشور به او افتخار می کند و مادری که خط شکنی کرده و به آن ادامه می دهد.

d3c17375 95ae 4478 bcf7 1b07bfd2f546 خبر خاکستری

وی در پایان خاطرنشان کرد: من و دوستانم از دیدن فیلم لذت بردیم اما تبلیغات این فیلم ضعیف است و همه دختران، مادران و زنان جامعه باید این فیلم را ببینند.

در خاتمه، حناس داستان قتل یک عشق است و یادآوری می کند که انسان ها برای این سرزمین ایستادند، خونشان را دادند و خانواده های بی خانمانی شدند تا من و تو در کنار هم خوشبخت باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید