حوزه علمیه خراسان رضوی اعدام شیعیان در عربستان را محکوم کرد


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816020

حوزه علمیه خراسان رضوی با صدور بیانیه های جنایتکارانه اعدام ده ها تن از شیعیان در عربستان را محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; حوزه علمیه خراسان با صدور بیانیه ای اعدام ده ها تن از شیعیان در عربستان را محکوم کرد.

مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

اعدام گروهی از شیعیان مظلوم و بی خانمان در کشور افشاگری عربستان سعودی به دلایل سیاسی و فرقه ای جنایت بزرگ و فاجعه ای فاجعه بار در تاریخ بشریت است که با سکوت جامعه جهانی و نقض آشکار موازین شرعی و عادلانه همراه است. قضاوت ها

آل سعود اپوزیسیون شیعه استبداد دولتی را تروریسم خواند و از این رو سعی کرد افکار عمومی را گمراه کند. تاسف بارتر این است که برخلاف ادعای حقوق بشر سازمان های بین المللی، هیچ واکنشی از سوی آنها ندیده ایم.

حوزه علمیه خراسان با محکومیت این جنایت بزرگ و تسلیت به خانواده این شهدا، از تمامی آزادی خواهان و حاکمیت قانون خواستار اقدام عاجل در برابر فجایع و جنایاتی مانند کشتار مردم یمن و اعدام جانیان است. جوانان شیعه در عربستان سعودی در دفاع از این ظلم و حق تعیین سرنوشت خود فریاد زدند.

گردهمایی علما، اساتید، روحانیون و طلاب انقلابی حوزه علمیه خراسان، روز چهارشنبه 25 اسفندماه ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 25 اسفندماه در حوزه علمیه عالی نواب به منظور اعلام انزجار از جنایات حوزوی برگزار می شود. رژیم آل سعود

در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به ایراد سخنرانی می پردازد.

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که 81 نفر را اعدام کرده است که 41 نفر از آنها شیعیان معترض سعودی از مناطق الاحساء و کتیف در شرق عربستان سعودی بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید