حوزه علمیه نقش بسزایی در اجرای بیانیه گام دوم دارد/ مسائل دینی و معرفتی باید به صورت ساده و مختصر تنظیم شود.

ساعت: 18:47
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797156

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حوزه علمیه نقش بسزایی در اجرای بیانیه گام دوم و به ویژه در مفهوم سازی و تبیین خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی دارد و نیازمند فعالیت های یکپارچه و گسترده تر است. حوزه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه یزد صبح امروز در دیدار با مدیر و معاونین حوزه علمیه استان یزد، بر لزوم بکارگیری معارف اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: کافی است، اما باید تلاش کنیم علم، معارف و اخلاق اسلامی را در جامعه اعمال کنیم.

وی افزود: معنویت و اخلاق اساس و جهت همه حرکت ها و فعالیت هاست و برای رسیدن به جامعه اسلامی باید برنامه ریزی کنم تا شاهد تحول در همه عرصه ها باشم.

جمعه یزد به لزوم توجه به معرفت شناسی دوران کودکی اشاره کرده ام و گفته ام: خداشناسی و معرفت شناسی کودکی باید به کودکان آموزش داده شود تا فرزندان ما با فطرت الهی خود آشنا شوند و رشد کنند.

آیت الله ناصری ادامه داد: پیوند علم با دین و معنویت ضروری است و آموزش و پرورش باید در کنار درس و علم آموزی سعی کند کودکان و نوجوانان را با توحید و فطرت الهی آنها آشنا کند.

وی گفت: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد و حوزه های مذهبی و همچنین گسترش آموزش از راه دور، جوانان و جوانان ما در فضای مجازی آسیب هایی را که باید بکنند، متحمل شده اند. آسیب ها راه حل های مناسب و عملی ارائه می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: گروه های علمی و تخصصی باید مباحث دینی و معرفتی را به صورت ساده و مختصر تنظیم کنند و این مطالب را به شکلی جذاب در اختیار دانش آموزان قرار دهند تا در چند سال آینده نوجوانان به طور کامل با مباحث معرفتی آشنا شوند. با الهیات آشنا شوید.

وی افزود: حوزه علمیه باید با اتکال به خداوند متعال حرکتی خالصانه و جهادی در زمینه هدایت دینی نوجوانان و جوانان داشته باشد و از برنامه ریزی و تصمیمات عملی ناامید نشود.

آیت الله ناصری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: لازم است مفاهیمی مانند خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی که در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده است، کاملاً مفهوم سازی شود. انقلاب انقلاب، و اینکه این حرف ها چیست؟ و چگونه می تواند به این مفاهیم دست یابد.

وی بیان کرد: حوزه در اجرای گام دوم و به ویژه تبیین و مفهوم سازی خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی نقش بسزایی دارد و نیاز به فعالیت های منسجم و گسترده در این حوزه بیش از پیش احساس می شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تمدن اسلامی وصیت امام راحل (ره) بوده است، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) صحبت از تشکیل حکومت اسلامی می کردند، بسیاری با دستورات ایشان مخالفت کردند و حتی برخی از آنها.» آنها با تمسخر گفتند با وجود رژیم شاهنشاهی امکان تشکیل حکومت اسلامی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما امام (ره) هرگز از تلاش و اخلاص خود ناامید نشدند و انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند. امروز وظیفه داریم برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی از جمله تمدنی تلاش کنیم و با برنامه ریزی صحیح شاهد تحولی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید