حوزه و دانشگاه عرصه تبیین جهاد در گام دوم انقلاب اسلامی است

ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793080

یعقوب فتحی گفت: حوزه و دانشگاه با وحدت واقعی خود و پذیرش فرمان مقام معظم رهبری در مورد نهضت تبیینی می توانند میدان «جهاد تبیینی» در گام دوم انقلاب باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: تمرکز دشمن در گذشته بر محور جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی بوده است.

یعقوب فتحی ادامه داد: اکنون با گسترش و سرعت فوق العاده دسترسی به شبکه ها و رسانه های اجتماعی و اطلاعاتی جدید و حضور بیشتر مردم در این فضاها، با جنگ پیچیده و عمیق تری به نام «جنگ شناختی، ترکیبی و ادراکی» روبرو هستیم. “.

وی افزود: در جنگ با مدیریت ادراک باورها، نگرش ها، رفتارها، سبک زندگی، هنجارها و ارزش های عموم مردم و نخبگان تغییر می کند.

وی گفت: این نوع جنگ اساس سرمایه ها و ارزش های اجتماعی و معنوی است که سال هاست در صدد نهادینه کردن آن بوده و با سلاح اطلاع رسانی و پیچیده ترین سناریوهای رسانه ای و تقلب به منبع ادراک حمله می کنیم.

فاتی گفت: تغییر نگرش های اجتماعی، اختلالات و خطاها در سیستم های رایانه ای، افزایش اثربخشی جنگ اطلاعاتی، ایجاد شکاف عاطفی و ادراکی بین عموم مردم و حاکمیت و در نتیجه تضعیف پایه های نظام از مهمترین اهداف است. به دشمن.»

وی افزود: حوزه و دانشگاه با وحدت واقعی خود به عنوان بسیاری از مراکز راهبردی کشور، این ظرفیت را دارند که با صدور فرمان مقام معظم رهبری در خصوص نهضت تبیینی و حوزه «مقابله با این حصر تبلیغاتی» اعلام فرماندهی کنند. جهاد تبیینی. «دوم انقلاب است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: سمینارها و دانشگاهیان باید جبهه ای متحد در مقابل دشمن تشکیل دهند چرا که بدخواهان این نظام الهی در صدد برگرداندن دستاوردهای جمهوری اسلامی هستند.

فاطی ادامه داد: ارتقای سواد رسانه ای در سطح حوزویان و دانشگاهیان، مطالبه بریده شدن دشمن از افکار عمومی تحت سلطه سایبری با راهبرد حاکمیت سایبری، صبر و بصیرت به عنوان دو راهکار مهم مقابله با جنگ دشمن، حضور. هوشمندسازی در سکوهای خانگی را می توان یکی از مهم ترین راهکارهای حوزه و دانشگاه در میدان جهاد دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دو نهاد تأثیرگذار در جامعه واقعاً با هم متحد شوند، شاهد موفقیت در این جهاد مبارک و تحقق تشکیل حکومت، جامعه و در نهایت تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید