حکومت امام علی (ع) نمونه کامل عدل الهی است


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883948

رئیس نهاد نمایندگی مدیریت دانشگاه لرستان:

حجت الاسلام خاتمی گفت: حضرت علی (ع) در دوران حکومت خود به عنوان حکومتی کامل و نمونه به معنای واقعی و عادلانه در تاریخ بشر معرفی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حبیب حاتمی در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: عید غدیر در اصطلاح دینی عید اکبر نامیده می شود که به معنای بزرگترین عید خداوند است که به آن معروف است. بزرگ ترین عید بر اساس پیامبران این عید و شاید مهم ترین دلیلش همین باشد.» بگذار نظام اسلامی بر اساس عید غدیر و ثمره این عید برپا شود.

وی افزود: اگر نظام اسلامی و حکومت اسلامی به معنای مضیق برقرار شود، عدالت به معنای واقعی بر بشریت حاکم می شود چرا که امام عادل همه ظرفیت های انسانی را از بالقوه به بالفعل تبدیل می کند.

مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاه لرستان تصریح کرد: امام علی (ع) در دوران حکومت خود به عنوان حکومتی کامل و نمونه به معنای واقعی و عادلانه در تاریخ بشریت معرفی شده و نامه 53 نهج البلاغه ایشان است. راز حکومت موفق در منشور حقوق بشر گنجانده شده است، زیرا حضرت علی (ع) مصداق کامل عدل الهی است.

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: عدالت حضرت علی به خاطر عید غدیر است که قرار است جانشین عادل و عالم پیامبر باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم عید غدیرخم با آمدن امام عصر(عج) و حضور آن حضرت در جامعه به معنای واقعی خود را نشان دهد و تا زمان ورود ایشان به نمایندگی از ایشان مطیع دستورات معاونت باشیم. امام زمان (عج) که این بزرگوار در جهت غدیر است. یک قدم بردار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید