مبنای پیدایش آن از پذیرش عدل جهانی میسر است / سیره امام علی (ع); رویکرد به عدالت در جامعه


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833716

زهرا جعفری گفت: پذیرش عدالت در حکومت مهدوی اصل و اساس است و در برخی موارد پذیرش آن در جامعه دشوار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا جعفری کارشناس علوم قرآنی با بیان اینکه عدالت خواهی یکی از دلایل تشکیل حکومت امام زمان (عج) بود، در گفت و گو با تیتریک گفت: خیر، اما همه باید برای پذیرش عدالت تلاش کنیم. . .

وی ادامه داد: امام علی (ع) الگوی لاینفک عدالت در حکومت علوی بود و در این راه شکست نخورد، چرا که دین مبین اسلام بر اساس عدالت و برابری شکل گرفت.

جفری افزود: پذیرش عدالت در حکومت مهدوی نیز یک اصل و مبنا است و در برخی موارد پذیرش آن در جامعه دشوار است.

او گفت: «ما نافرمانی در جامعه را نتیجه نپذیرفتن عدالت در جامعه می بینیم.

وی ادامه داد: عدالت آرامش و آسایش اخروی را به همراه دارد و در این جامعه برکات الهی افزایش می یابد و دوری از آن آسیب نیز به همراه دارد.

این کارشناس تاکید کرد: در شب های قدر باید عدالت حضرت علی (ع) الگو در جامعه و نظام کوچکتر باشد یعنی. خانواده و ما باید از خودمان شروع کنیم تا در کشور گسترش پیدا کنیم.

جعفری گفت: اگر به اصطلاح به دنبال زمینه سازی برای تشکیل حق و صاحب زمان هستیم باید برای ارتحال امام زمان (عج) و تشکیل این حکومت جهانی دعا کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه دعا برای تعجیل در خروج امام زمان (عج) از مهمترین وظایف منتظران عصر غیبت است، خاطرنشان کرد: دین از ما خواسته است که به درگاه خداوند پیامبر اکرم (ص) دعا کنیم. ) و اهل بیت (ع) کاملاً مطیع باشیم که این اطاعت چیزی فراتر از عبادت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید